Zijn wij het meest multiculturaile land van de wereld?

Waar we in zo'n klein landje me zoveel verschillende mensen en religies samenwonen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Australië etaleert zich graag als een van de meest multiculturele landen in de wereld. Het land waar ruim honderd verschillende nationaliteiten met tientallen verschillende talen in harmonie en vrede met elkaar leven

En stad in 2007 dan wel...

Amsterdam stad met meeste nationaliteiten (177) ter wereld
Amsterdam blijft ook in 2007 de meest multiculturele stad ter wereld, maakte de gemeente gisteren bekend
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1670842.ece

En stadsdeel is Zuidoost met 130 verschillende culturen..

Ik vind het prachtig
Ik ben nederlanderse amsterdammer uit de baarsjes,en heb veel 'allochtoonse' vrienden..
Het verbreed mijn zicht op de wereld...
Ik zou nergens anders willen wonen dan in de stad en land waar ik in leef..
Ik ben trots op dit kleine k.u.t. landje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zal in de buurt komen ja....helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar slaat dit op Bolle?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo helaas?
Volgens mij is in vrijwel elk land elke nationaliteit vertegenwoordigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als ergens één Rus woont, dan kan je moeilijk van multicultureel spreken.
Ik dacht dat de VS het land is met de meeste nationaliteiten, maar Amsterdam is wel de stad met de meeste nationaliteiten, 177.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was in Indonesië, op Java. Prachtig eiland, zeer vrolijke en vriendelijke bevolking.

En: heel multicultureel, vooral op godsdienstig gebied.

De meeste mensen op West-Java zijn islamitisch. Er zijn echter ook veel protestanten, katholieken, joden, hindoes, boeddhisten, noem maar op. Op straat loop je langs een enorme moskee, je loopt de volgende straat in en je ziet een grote katholieke kerk.

Het is heel normaal elkaar te vragen welk geloof je aanhangt. Een taxichauffeur vroeg wat ons geloof was, en hij antwoordde dat hij een Jood was. Geen probleem, alles door elkaar heen.

De meerderheid is moslim. Maar ook daar zie je grote verschillen, tussen de strenge en de vrije vormen. In de middagpauze puilden de broodjeszaken en de Starbucks-klonen uit van de "hoofddoekjes" die lekker een doughnut of iets anders verorberden - en dat terwijl het Ramadan was! Andere moslims dronken zelfs geen water tussen zonsopkomst en zonsondergang. Onze chauffeur was daar ook heel streng in, maar na zonsondergang wilde hij best een biertje drinken.

Die enorme tolerantie, daar kunnen Nederland en de rest van Europa nog wat van leren!
Cryofiel
14 jaar geleden
Amsterdam inderdaad de stad met de meeste nationaliteiten (althans, is dat niet Europees gezien?)
Maar naar mijn weten is het toch echt de Verenigde Staten waar de meeste mensen echt samenwonen. Er bestaan geen Amerikanen, behalve de indianen, maar dat is zeker weer een heel ander onderwerp...

ik ben er trots op dat ik in een multicultureel landje leef.
Het geeft je een andere visie op de wereld. Als ik geen moslims om mij heen had, en tv keek, zou ik denken dat alle moslims terroristen waren en dat ze ons allemaal dood wensen. Natuurlijk is dat niet zo. Alleen dat groepje dat de Taliban heet wil dat, en Al-Qaeda natuurlijk.

En niet overal kun je zo beslissen wat je gaat eten: 'Chinees? Turkse pizza's? Cous cous? Roti? Wat vandaag?'

hhaa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de indianen na, is de gehele bevolking van Amerika van andere afkomst.
Maar hoever wil je teruggaan, dat is belangrijk.
Zijn wij Nederlanders wel echt Nederlands? Er bestaat volgens mij niet zo iets als Nederlander, fransman, Engelsen etc. Mensen van heinde en verre zijn van land naar land gegaan, al vele eeuwen geleden.
Hebben we zoveel religies? Volgens mij is het moslim geloof er als laatste bijgekomen, prima toch als nieuwe Nederlanders hun geloof in alle vrijheid kunnen beleven?
De hele wereld is een mengelmoes van allerlei verschillende volken.
Dat er families zijn die hier het langste wonen is duidelijk,
maar zijn het echte Nederlanders, of stroomt er ook nog ander bloed door de aderen? Niemand die het weet denk ik. En ik heb m,n werkende leven met heel veel verschillende buitenlandse mensen samengewerkt.
En heel, heel gezellig.

Ik zou echt niet durven beweren dat ik een echte Nederlander ben, ik weet niet waar m,n familieleden in het verre verleden vandaan gekomen zijn, of wat ze uitgespookt hebben.
Ik hoef het niet te weten ook.