ik zou dat niet zo moeilijk vinden,
praat er nog niet met mijn kindje over die is nog maar 6 maanden haha,

maar mijn nichtjes van 14 en 16 komen wel eens bij mij met vragen en dan hebben we het er wel eens wat over ik vind dat heel normaal.
maar ik ben voor hun een jonge tante natuurlijk met eigen ouders is het mischien net ietsje moeilijker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dan toch anders met nichtjes ;-) +1
Hoi misschien vind je een antwoord bij mijn vraag omtrent seksuele voorlichting ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee vind ik niet moeilijk, totaal niet... Seks is zo natuurlijk in ons leven geïntegreerd, dat ik niet weet waar de seks begint en waar die ophoudt... Wij lopen bloot rond met massages en zo in de huiskamer waar de massagetafel staat, ik zie totaal geen probleem... Ik praat er open over... overal en altijd... Ik snap zelfs niet dat anderen er anders mee omgaan zelfs, snap ik totaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee in het geheel niet moeilijk.

Ik denk wel dat het voor de kinderen (vooral beginnende pubers) moeilijker is dan voor ons (volwassenen), het is voor hun nog makkelijk erg beladen, en eigenlijk vinden ze het goor en toch willen ze het ook wel weten, maar ook weer niet.
Maar een paar keer Bert Visser kijken en het ijs is helemaal gebroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik vind het niet moeilijk het is eigenlijk normaal bij ons in het gezin. Wij zijn er open in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar andersom wel, heb drie puber zoons.
Die praten liever met hun vrienden over sex dan met hun moeder, maar ik schuw het onderwerp zeker niet, maar al snel hebben ze zoiets van...laat maar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet moeilijk.
wanneer je op jonge leeftijd hierover met je kinderen begint te praten, op hun eigen niveau, dan groei je vanzelf met de vragen van je kinderen mee.
Wanneer je als ouders gaat doen alsof er een taboesfeer, of iets geheimzinnigs om seks heen hangt, dan gaan de kinderen dat overnemen.

Seksualiteit hoort gewoon bij het leven, zonder seksualiteit is er Überhaupt geen leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, totaal geen problemen mee. Net zo normaal als het praten over het zout strooien op de weg.