Hoe wordt huurtoeslag eigenlijk berekend?

M.a.w. waar gaat de belastingdienst van uit om te berekenen hoeveel ik krijg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Huurtoeslag is een bijdrage in de huurkosten. Woont u in een huurhuis? Dan krijgt u misschien huurtoeslag. Dit hangt af van uw situatie: Woont u alleen of met een partner of medebewoner? Wat is uw leeftijd? Hoe hoog is de huur? Wat voor soort huurhuis hebt u? Hoeveel inkomen hebt u? -------------------------------------------------- Om huurtoeslag te krijgen, moeten u, uw eventuele partner en medebewoners voldoen aan de volgende voorwaarden: U huurt een zelfstandige woonruimte. U staat bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres. U hebt de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning. Wij kijken ook naar uw woonsituatie. Ik woon alleen Ik woon niet alleen Soms kunt u huurtoeslag krijgen, terwijl u niet aan alle voorwaarden voldoet. Of u krijgt meer toeslag dan normaal. Het gaat om de volgende bijzondere situaties: Iemand in mijn huishouden is gehandicapt en wij zijn jonger dan 23 Iemand in mijn huishouden is gehandicapt en wij wonen in een aangepaste woning Ik heb een huishouden van 8 of meer personen Wij zijn co-ouders Iemand in mijn huishouden woont langer dan 1 jaar buitenhuis Iemand in mijn huishouden wordt thuis verzorgd Ik heb bijzonder inkomen Ik heb bijzonder vermogen Alle informatie over huurtoeslag kun je hier vinden: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/

als je naar de site toeslagen.nl gaat kun je een proefberekening maken. Zonder dat je hoeft in te loggen etc. vaak denk je dat je niet in aanmerking komt tot je die berekening gaat doen.

Bronnen:
www.toeslagen.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100