Mag je een papegaai,zo mee naar het buitenland nemen,of moet deze papieren hebben.?

Als je een hond meeneemt moet deze een hondenpaspoort hebben,maar hoe zit het met een vogel,hier dus een papegaai.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat de papegaai voorzien is van een vaste voetring of microchip.

Je dient tevens in het bezit te zijn van een gezondheidsverklaring van jouw papegaai. Neem vooraf contact op met een dierenarts en ambassade van het land waar je heen gaat, om te vragen welke eisen worden gesteld aan de gezondheidsverklaring, en de termijn van de afgifte van DIE verklaring ( de periode tussen de afgifte en de periode dat je de grens overgaat)

Als jouw papegaai al een z.g. CITES-verklaring heeft, is het van belang dit document mee te nemen naar de bestemming.

Toegevoegd na 2 minuten:
CITES: Verklaring van kweek (zie link)