Kan ik mijn geboortedatum veranderen?

Mijn moeder heeft me verteld dat toen we naar Nederland zijn gegaan, dat ze mijn geboortedatum verkeerd hadden gezet op mijn paspoort in mijn geboorteland.
Ze hebben 27-7 gezet in plaats van 17-7, en dat is al een hele lange tijd geleden. Is het mogelijk om nog ooit het te verand naar 17-7 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
22.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij een goede vraag om te stellen bij een juridisch loket. Daar kan je de vraag gratis stellen en kunnen ze je zo nodig verwijzen. Als t goed op je geboorte akte staat moet je het volgens mij wel wel kunnen wijzigen.
Succes.

Antwoorden (4)

Dat paspoort kan je gewoon weggooien, als het in je Nederlandse paspoort dan maar gewoon goed staat. Hier in Nederland kan je het veranderen van een buitenlands paspoort in ieder geval vergeten.
12 jaar geleden
Ik geef je erg weinig kans. In deze juridische uitspraak, zie link, wilde een naar Nederland geëmigreerde Marokkaan zijn geboortedatum laten wijzigen maar het verzoek werd afgewezen. Het ging erom dat hij alleen zijn geboortejaar wist maar niet de datum. Hij is hier toen geregistreerd als geboren op 00-00-1934 en wilde dat veranderd hebben in 01-01-1934.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel. Mits bewijs voor te leggen en dat is waarschijnlijk het probleem.
Hoe ga je dat bewijzen?
Getuigenverslagen kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag aannemen dat er ook nog zoiets bestaat als een geboortebewijs?
Het enige wat je zou kunnen doen is een kopie van je geboortebewijs opvragen in het land van geboorte.
Hiermee zal het geen probleem zijn de gegevens in je paspoort te laten wijzigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In tegenstelling tot een eerder gegeven antwoord,het is dus wel degelijk mogelijk.