Ik wordt mijn huis uitgezet i.v.m. Geluidsoverlast(muziek) en lawaai(motorfiets) door klachten van mijn buren op nr 3 hoe sterk sta ik hierin??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
12.1K

Het beste antwoord

Jouw buren zullen moeten bewijzen dat er meermalen lawaaioverlast heeft plaatsgevonden. Dat kan alleen als meer buren voor de rechter verschijnen die dezelfde klacht uiten, of als de politie meermalen objectief heeft vastgesteld dat er sprake is van geluidsoverlast. Tevens kan de verhuurder een duit in het zakje doen. Aan jou om te bepalen of je met meer buren problemen hebt, of de verhuurder heeft gewaarschuwd en hoe vaak de politie is langsgeweest.

Doorgaans is het niet aan te raden met je buren de degens te kruisen voor de rechter. Zelfs als de rechter je geen verplichte verhuizing oplegt, is je relatie met de buren voorgoed verziekt.

Ik zou je aanraden met de buren van nr 3 te gaan praten. Probeer buiten de rechter om tot een oplossing te komen. Misschien kunnen jouw buren aangeven waar hun grenzen liggen opdat jij daar rekening mee kunt houden.

Maar je kunt het ook anders zien. Nou en, wordt je je huis uitgezet en krijg je elders in de stad een vervangende woning aangeboden. Waarschijnlijk in een buurt waar de mensen niet zo'n probleem hebben met geluidsoverlast, omdat ze zelf ook een heftige versterker en een motor met aangepaste uitlaatpijp hebben. Ben jij van die nare buren verlost. Hebben de tokkies er weer een gezellige buur erbij!

Toegevoegd na 25 minuten:
Gezien de bijdrage van Bart3scundo lijkt me dat "het point of no return" reeds is gepasseerd. Vraag me af of jouw buren nog wel met je willen praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat er zomaar een andere woning aangeboden zal worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemeente en rechter zullen heel terughoudend zijn mensen werkelijk op straat te zetten. Als de gemeente een vervangende woning aanbiedt (zo'n aso-container tussen de woonwagens) zal de rechter makkelijker tot uitzetting besluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jarenlang bij grote sociale dienst gewerkt. Op straat is echt op straat.

Andere antwoorden (5)

Als jij je huis uitgezet wordt, is dat niet alleen op basis van klachten van een persoon. Er zijn of van meerdere mensen klachten geweest, of de politie is er een aantal maal bij geweest en heeft ook vastgesteld dat er sprake is van overlast. En voor het uitzetten heeft u een aantal waarschuwingen gehad. Dus als nu het punt van uitzetting bereikt is, staat u niet sterk om dit aan te vechten, tenzij dit zonder enige waarschuwing vooraf op de mat is beland. in het laatste geval staat u heel sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk al een 'verleden' op dit gebied.

http://www.goeievraag.nl/vraag/bekeuring-gekregen-nachtrust-verstoren-rumoer.104022

En dat gegeven komt jouw 'zaak' niet ten goede.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er aangetoont kan worden dat er contact met je opgenomen is (jij bent de overlastgever) ben jij op de hoogte van het feit dat je overlast veroorzaakt, heb jij een kans gehad dit op te lossen of te beperken.

Is er een dossier over je (wanneer, hoe vaak, hoe erg, welke overlast) en zijn er andere bewoners in je omgeving die hier last van hebben, kunnen hun dit ook in een dossier zetten. Jij hoort schriftelijk op de hoogte te worden gebracht dat er een dossier aangelegd gaat worden over je. Heb je de politie al een keer op de stoep gehad/zijn er meldingen van gemaakt (hoeveel incidenten) zal het je kans verkleinen.

Is er een bemiddelingspoging geweest van meneer agent en of de woningbouw zijn je kansen nog kleiner hierin.

Het is dus niet mogelijk kom je bij een paar klachten (waarvan jij op de hoogte moet zijn gebracht en dit ook aantoonbaar is) uit je huis gezet te worden.

het is vragen naar de bekende weg nu deze zaak al een tijd aan de gang is en er meerdere acties zijn ondernomen tegen het overlast wat je veroorzaakt.

Je motorfiets een stuk verderop starten en uitzetten en je muziek niet zo laten knallen had je een hoop gescheeld.

De enige kans die je hebt is kunnen tonen dat je niet op de hoogte was van het feit dat je overlast veroorzaakt, of er alles aan hebt gedaan om deze te voorkomen of zoveel mogelijk te beperken.

Als de woningbouw kan aantonen dat je hiervan op de hoogte is gebracht, en de overlast gegrond is, en jij laatste waarschuwing hebt gehad waarin duidelijk is gemaakt dat huisuitzetting het gevolg is van je overlast zijn je kansen verdraaid klein.

Geluidsoverlast en de wet
U kunt echter pas actie ondernemen tegen het geluid als er een wet of regel wordt overtreden of als de geluidsoverlast voorkomt uit “onrechtmatig handelen”. De wet bepaald over dit soort geluidsoverlast dat de aard, ernst, duur en de omvang van de geluidshinder en de daardoor veroorzaakte schade bepalen of de geluidsoverlast ook daadwerkelijk juridisch kan worden aangepakt.

De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting

* overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
* 's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
* 's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitzetting is zo ongeveer het allerlaatste stadium van de procedure die als gevolg van de overlast is gevolgd.

Ik vrees daarom dat je het stadium 'praten' al lang gepasseerd bent en dat je derhalve een zeer zwakke positie inneemt tegenover je buren.

Je kunt nog een uiterste poging wagen door naar de woningbouwvereniging te stappen en hen daar overtuigen van het feit dat je oprecht spijt hebt.

Je kunt hen dan verzoeken nog eenmaal met de hand over het hart te strijken en jou een andere woning aan te bieden.

Garandeer hen daarbij dat je je leven hebt gebeterd en dat je echt voornemens bent je te gaan 'gedragen'

Zeg hen ook dat je naar je buren gaat om hen je excuses aan te bieden voor jouw lawaaierige optreden van de laatste jaren.

Vooral je excuses aan je buren zullen ze bij de woningbouwvereniging zeer waarderen.

Als je je daar heel netjes gedraagt, bestaat de kans dat ze je nog eenmaal willen helpen.

Als je niets doet..vrees ik dat je een heel moeilijke tijd tegemoet kunt zien.

Sterkte en veel succes!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer zwak en dat is m.i. volledig terecht. Ik mag hopen dat je niet in mijn woonplaats woont, want je blijkt een hardleers persoon te zijn.