Zit er waarheid in het gezegde: Van korstjes krijg je borstjes?

Dit hoorde ik vaak als kind toen ik de korsten van mijn brood op moest eten. Waar komt dit gezegde vandaan en zit er een kern van waarheid in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

dat is een gezegde, dat nergens op gebaseerd is. heeft enkel tot doel, om de mensen ook de korsten van het brood op te laten eten.

En zo zijn er meer gezegden rond de broodkorst, bijv: van korsten krijg je krullen ( willen veel mensen ook graag).
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je korstjes opeet kan je ook fluiten! Helaas voor mijn ouders kon ik toen al fluiten.

Andere antwoorden (3)

in de (verbrandde) korstjes zitten meer kankerverwekkende stoffen, dus nee is een broodje aap verhaal, de korstjes eraf is uiteindelijk gezonder voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Alleen in de door het brood te roosteren of te bakken eventueel ontstane verbrande randjes zitten mogelijk kankerverwekkende stoffen. Maar absoluut niet in normale korsten van vers brood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel broden in de winkel waarvan de korsten best wel verbrand uitzien en smaken. Ik weet niet of ze sterk genoeg verbrand zijn daarvoor trouwens.
Dit komt omdat broodkorsten gezond zijn. Als ouderzijnde wil je graag dat je kind óók de broodkorsten opeet, dus werd dit gezegd.

En dat je van broodkorsten kanker krijgt is een fabel, aangebrande broodkorsten zou wel weer kunnen, omdat bij aangebrand voedsel inderdaad kankerverwekkende stoffen (mogelijk) vrij kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk door de vele vezels in de korstjes, is wel gezond maar ik weet niet of het bijdraagt aan de ontwikkeling van borsten.