Indien u nog post van een vorige bewoner ontvangt, kunt u de post als volgt aan de afzender terug sturen: Haal met pen het adres door en vermeldt op de envelop `Vertrokken - Retour afzender`. De streepjescode rechtsonder hoeft u niet ongeldig te maken. Het is vervolgens de verantwoordelijkheid van de afzender om uw adres niet meer te gebruiken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

In de versnipperaar ermee! De vertrokken partij heeft gelegenheid genoeg gehad zijn (adres)zaakjes op orde te brengen...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg nog post terwijl ik hier al 12 jaar woon!!
Na zo een tijd gooi ik het weg.
Ik heb 2 jaar terug gestuurd en eerst zelfs nog doorgestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er mee doen wat je zelf graag zou hebben moest het je post zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon net drie maanden in mijn huis. Post van de vorige bewoners (sporadisch nog) stuur ik door. Adres doorkruisen en nieuwe adres eronder. De post van de bewoners daarvoor (ja ook nog) gooi ik gewoon weg hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste maanden stuur je nog door of retour afzender. Daarna nog een tijdje alleen als het er belangrijk uitziet (van de gemeente ofzo, al zouden dat de eersten moeten zijn met het nieuwe adres), de rest is toch reclame.

En na verloop van tijd (half jaar, jaar) kun je het zonder enig schuldgevoel gewoon in de papierbak gooien. Sommige bedrijven veranderen hun adressenbestand nu eenmaal NOOIT, of houden het oude ook aan, voor het geval jij in hun reclame trapt. Weg ermee dus.

Blijf wel alert op belangrijke post : bij ons kwam na 8 jaar (!) bericht van een deurwaarder. Dat hebben we gewoon opengemaakt om te kunnen bellen, en daarmee was het ook afgehandeld. Had er niet aan moeten denken dat die vent ineens voor MIJN deur stond !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U moet niets, maar u kunt zich wel een weinig inspannen om de afzenders te informeren dat de bewoner is verhuisd met voor u onbekende bestemming.

Tenzij u op een dorp woont, iedereen elkaar kent en
veel van elkaar weet, dan komt u dat gewoon even brengen naar het juiste adres.

Wij krijgen vaak post die gericht is aan een bejaardenhuis bij ons in de buurt. Kleine moeite om het langs te brengen.

Wat zou u willen dat er met uw post gebeurt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie doorsturen, op een gegeven moment houd het op. Ik kreeg nog een hele tijd post van mijn ex op mijn adres. De eerste post steeds gegeven en die kreeg ik vervolgens dus ook niet meer hier omdat ze dat zelf regelde. Nu woon ik weer samen en krijg nog wel eens reclame voor mijn ex. Mijn vriendin stoorde zich hieraan en heeft die bedrijven op gebeld met als resultaat dat we nu niets meer krijgen!
Dus ik zou zeggen, als je je eraan stoort, openmaken en bellen, anders gewoon weg gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•  Stuur de post 'Retour Afzender' met de mededeling 'Persoon woont er niet meer!'. U moet dan ook het adres op de envelop doorstrepen alsook de oranje streepjescode rechts beneden op de envelop. Streept U de oranje streepjes niet door, dan bestaat de kans dat U de envelop weer terug ontvangt: Die code wordt immers door een computer gelezen en die zegt dat de envelop op Uw adres bezorgt moet worden.

• Het is ook een idee met de enveloppen naar een postkantoor te gaan. Aldaar hebben ze speciale stickers die ze op de onbestelbare post kunnen kleven en die enveloppen weer retour afzender versturen.

• Sommige organisaties versturen hun post echter als spam. Zoals de Postcodeloterij of het Kankerfonds of de Lotto. Zelfs al stuur je een bericht dat de persoon overleden is, dan nog zul je post blijven ontvangen. In dat geval stuur je best een mooi pakketje met een baksteen erin naar de afzender (Dus bijvoorbeeld de Postcodeloterij), op kosten van de ontvanger (Eveneens de Postcodeloterij). Klein briefje erbij om ze de bijgevoegde enveloppen terug te geven, en ze verder een prettige dag toe te wensen. En tot de volgende keer. Heeft U ook een antwoordnummer van die ambetante verzender, stuurt U het pakje best daarheen.

Mogelijk dat ze dan de boodschap begrijpen....

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
goed idee tegen hardleerse bedrijven!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad die streepjescode doorkrassen anders stuurt de computer hem volgende week weer
Ligt aan de soort post, ik maak ze nu open (wij wonen hier 15 jaar) en als het niet belangrijk is gooi ik het weg. Een paar maanden terug kwam er een brief van een koopsompolis die vrij kwam voor de vorige bewoners, die heb ik teruggestuurd. De rest gaat naar het oud papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je daar niet op kunnen antwoorden, en zeggen dat je rekeningnummer gewijzigd is, en dan de jouwe geven? ;-))))
Ik weet niet waar mijn vorige bewoners wonen, na zo'n lange tijd gooi ik het weg. Rouwkaarten ed stuur ik echter wel terug met de opmerking dat geadresseerde onbekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzamelen en zo nu en dan in een envelop doen en terugsturen naar TNT Post met de vermelding dat de woner niet meer op jouw adres woont en dat je het nieuwe adres niet kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weggooien.. Niet jouw probleem..
Als dat al jaren duurt, heeft de oude bewoner blijkbaar geen interesse in die post.. Anders zou ie wel een adreswijziging geregeld hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg heel af en toe nog wel eens post van iemand die voor mijn tijd er woonde. Als het niet belangrijk is gooi ik het weg maar 1 keer had ik een brief van een incassobureau, die heb ik gebeld om het recht te zetten en heb die brief op hun verzoek teruggestuurd naar de crediteur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
openmaken waardevollen spullen eruit halen en dan weggooien =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poststuk kan je retour terug zenden naar waar die vanaf komt staat meestal op de envelop en schrijf er wel bij woont niet meer op dit adres
rects onder de envelop staat een code met het poscode en huisnummer van jullie streep die door
anders komt die ook weer bij jullie aan
de naam niet door strepen maar wel het adres
post zoekt het dan verder uit