mag ik een koophuis en een huurhuis hebben

ik heb een huurhuis en een koophuis ik ben in allebei de huizen regelmatig dan hier dan daar mag dat mijn zoon woont nog permanent in het huurhuis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is geen punt

Antwoorden (1)

In Nederland moet alles en iedereen domicilie kiezen. Zo heet dat officieel. Dus een van de adressen is je officiele woonadres, verblijf.
Daarnaast mag je een huis huren, mits niet op de sociale woningmarkt.
Dus als particulier mag je huis met een torenhoge huur, huren voor je zoon. En dan is je zoon onderhuurder, en heeft daar zijn domicilie.
Zo zit dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let bij onderverhuur wel op . Een huurcontract wil dat nog wel eens verbieden. Kies je zelf als domicilie het huurhuis dan is de hypotheek rente van het koophuis niet aftrekbaar want het is niet je domicilie en valt het huis (minus hypotheek) in box 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 x +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 x+ voor reinier