recht op ww voor 16 uur in de week??

wegens bedrijfseconomische omstandigheden wordt mijn 40 urig project contract omgezet naar een 24 uur projectcontract. Heb ik recht op 16 uur ww wanneer ik van dit 40 uur contract naar een 24 uur contract moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Beste gast33707,

Ik begrijp dat je graag wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering als je contract van 40 uur wordt omgezet naar 24 uur. Voorwaarde voor het recht op een WW-uitkering is dat je 5 uur of meer van je arbeidsuren verliest. Dus ook als je een gedeelte van je baan kwijtraakt kan je een WW-uitkering aanvragen.

Het aantal uren waarop je recht hebt op WW wordt als volgt berekend. We verminderen het gemiddelde aantal uren dat je per week werkte voordat je werkloos werd met het aantal uren dat je blijft werken. Daarbij wordt gekeken naar de laatste 26 kalenderweken voorafgaand aan je werkloosheid.

Actuele informatie vind je hier: http://tinyurl.com/2bq7dyf.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mogelijk valt u onder de regeling deeltijd WW. De regels zijn echter onlangs aangescherpt. Meer informatie kunt u vinden op onderstaande website.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent in principe voor 16 uur werkzoekend (mits beschikbaar voor arbeid). Als je aan de eisen van arbeidsverleden e.d. voldoet, heb je recht op WW voor 16 uur ter hoogte van 70% van 16/40 van je laatstverdiende loon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor je hebt recht op ww uitkering.je moet je bij uwv aanmelden voor de uitkering. je bent dan wel verplicht om te gaan solliciteren voor de uren waar je ww voor hebt aangevraagd het kan dus zijn dat je straks 2 banen hebt.