Wordt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) vaak verward met het ministerie van Verkeer en WaterStaat (V&W)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou men die verwarren?
Antoni
10 jaar geleden
Omdat de afkortingen op elkaar lijken, iHave!

Het beste antwoord

Voorheen wel. Dan schreef iemand VWS terwijl Verkeer en Waterstaat bedoeld werd. In de praktijk leidde dat nooit tot problemen omdat de inhoudelijke vakgebieden ver uiteen liggen.

Inmiddels bestaat het ministerie van Verkeer en Waterstaat niet meer. Sinds de samenvoeging met vh VROM kennen wij namelijk het ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M). Daarom is de verwarring er ook niet meer.

Er zijn overigens nog wel mensen die per abuis nog spreken van Verkeer en Waterstaat zoals tinus 42 ;-D