Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 't uberhaupt erg dat een buitenlands bedrijf de geplande kerncentrale van Delta zal overnemen?

Is 't uberhaupt erg dat een van oorsprong buitenlands bedrijf de geplande kerncentrale van Delta zal overnemen?
Zoals zeer te verwachten zal zijn. Immers: bij een heel groot deel van grote projecten lopen de kosten enorm op tijdens de uitvoering.

http://www.greenpeace.nl/news/tweede-kerncentrale-onbetaalba

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De link is natuurlijk propaganda van tegenstanders van kernenergie. Maar het lijkt mij niet wenselijk, energie is een levensbehoefte en dan moet een land en zijn bevolking zich zo min mogelijk afhankelijk maken van het buitenland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"propaganda"
Is 't dan niet waar wat ze daar beweren, bedoel je?

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen. Nu is de situatie niet veel anders. Op een paar partijen na (waaronder Delta, die nog steeds in eigendom is van de provincies Zeeland, Brabant en Zuid Holland) is een groot deel van onze electriciteitsproductie al in handen van Duitse (RWE, E-On), Franse (Electrabel, EDF) , Deense (Dong), Zweedse (Nuon) en Amerikaanse (DOW Chemicals) partijen, en in dit decennium nog zelfs 1 uit India (Tata). Alleen betreft het meestal gas- steenkool- of afvalgestookte installaties.
Waarom dat voor een kerncentrale anders zou moeten zijn zie ik niet zo... misschien werkt dat onder leiding van een buitenlandse organisatie zelfs beter. Nederland heeft alleen kerncentrales (gehad) in Dodewaard, Delft, Petten en Borsele. Sinds die zijn gebouwd hebben de ontwikkelingen echter niet stilgestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding