Een autipas aanschaffen

Ik wil een autipas aanschaffen, men zecht dat hulpverleners ect. anders moeten reageren op mensen die hun autipas laten zien. Mijn zwager (politieman) zecht dat dit niet zo is. Als dat niet zo is, wat heeft een autipas dan voor een nut buiten het feit dat je niet in wachtrijen hoeft te wachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nice, kun je die gewoon ergens aanschaffen? Waar? Ik heb er ook wel belang bij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan je hem aanschaffen:
http://www.autipas.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=9&Itemid=15
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm jammer dat diagnose verplicht is, das dus niet gewoon ergens aanschaffen. Bedankt voor de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een soort paspoort die je laten zien als je in een situatie komt, waarin het van belang is, dat anderen van jou autisme op de hoogte zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha.. Okee, ja in dat geval lijkt het me wel handig om te hebben, just in case..

Het beste antwoord

Het is toch nuttig. Mijn beide kinderen hebben er een, je weet maar nooit. Ik geloof best dat de politie er geen boodschap aan hebben in het algemeen, maar er staan dingen op die doch mensen aan het denken zetten. Het is volgens mij niet om wachtrijen te vermijden, dat hebben we nooit meegemaakt. Maar puur van, wees niet verbaasd als ik anders reageer, dat komt hierdoor. Het is voor in het OV bijv. en winkels, je weet wel, het is verdacht, als je ergens lang staat te treuzelen , voor jou volkomen normaal gewoon omdat je alles in je op wilt nemen, maar zo een ingehuurde beveiliging gaat extra opletten, pff. Dus denk maar, baat het niet, schaadt het ook niet om te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel de wachtrijen in pretparken, vergeten erbij te zetten. Maar het klopt wel wat je zegt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah,, nou de pretparken, ik zie dat je 16 bent. Zoveel pret was er niet aan met autisten. Zal je wel begrijpen. De rijen zijn een hel, maar dat geldt ook voor mensen zonder autisme. Ik vraag me nu af, ben je autistisch? Want een autist zoekt geen drukte op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ( PDD-nos ). De drukte in een park vind ik niet zo erg, omdat het een grote open ruimte is. Wachtrijen zijn inderdaad altijd vervelend, maar ik vind het niet enorm erg om in een rij te staan. Als er veel kabaal en herrie uit de rij komt vermijd ik hem liever.