SP versus PVV zijn er nog compromissen?

Het politieke midden dreigt te verdwijnen en we zullen er toch met zn allen uit moeten komen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Vraag me af of er uberhaubt nog sprake was van een midden. De SP bijv. is ook niet echt links te noemen. En de VVD is ook niet meer het klassieke rechts van vroeger. PvdA zijn zakkenvullers van de bovenste plank zonder enig contact met de "arbeiders". En ga zo maar door. Het is een puinhoop.

Volgens mij is het redelijk alternatief van D66 na al die jaren ook weer een aantrekkelijk alternatief....

Alles polariseert, dus nu ook de politiek... En compromissen sluiten wordt steeds moeilijker... Vroeger was er de CDA en die ging een tikje naar links of een tikje naar rechts en we hadden een nieuw kabinet... Nu is het anders... Nu moeten we met tegenstanders een coalitie sluiten, en tegenstanders komen er steeds meer bij, anders denkenden, anders doenden... De wereld polariseert, dus ook de politiek moet mee... Bruggen slaan, onderhandelen, diplomatie, dat zijn de tools van een politicus heden ten dage... (Pim Fortuyn was daar heel goed in) En als zo´n persoon dat in de politiek kan, dan kan hij dat ook op de Nederlandse dansvloer, zal ik maar zeggen... Of het nu SP met PVV of welke overeenkomst er ook zal komen, bruggen slaan, onderhandelen en diplomatie is de key...

Een stem op de PVV, zal naar alle waarschijnlijkheid leiden tot een kabinet CDA/VVD/PVV. Ik moet daar echt niet aan denken zeg. De SP staat te ver af van het CDA, waardoor daar ook geen kabinet mee gevormd kan worden. Dus we moeten het maar doen met het 'midden'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100