wat kan er in godsnaam , een mens er toe drijven zijn/haar eigen kinderen te vermoorden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn er, die zijn zó heilig ervan overtuigd dat de wereld een Slechte plaats is (en die hoofdletter was bewust) dat zij het hun kinderen niet aan willen doen om er te leven. Zij zien dit dan als een manier om de kinderen "in bescherming te nemen". Dit kan het gevolg zijn van depressie.

Ook kan een moment van verlies aan zelfcontrole - als gevolg van een opeenstapeling aan oorzaken - infanticide tot gevolg hebben. Vaak is er dan zo'n lange geschiedenis van evenementen aan vooraf gegaan dat het moeilijk wordt om een directe aanleiding te geven.

En om "in godsnaam" er bij te betrekken - er zijn ook gevallen bekend waarin ouders zó bang waren dat hun kinderen in de hel terecht zouden komen, dat zij besloten het meest liefdevolle te doen wat zij konden bedenken, en de kinderen te doden voordat zij de kans kregen te zondigen. Op deze manier zorgden de ouders ervoor dat de kinderen vrij van zonde in het hiernamaals komen, en verzekerd zijn van een eeuwigheid in de hemel.

Deze drie, en elke andere reden die je mogelijk zou kunnen bedenken, lijken mij een sterk teken van geestesziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geen mens die goed bij het hoofd is doet dat. Je moet dus tenminste tijdelijk 'van de wereld' zijn.

Frustratie met een situatie. Geen partner? Geen geld? Te veel gekrijs? Dan overspannen raken en iets stoms doen, zoals een baby een klap geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totale onmacht denk ik. Wanneer iemand buiten zinnen raakt ziet hij het op dat moment als de oplossing. Maar ook buitenzinnige woede kan tot zoiets leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn onvoorspelbaar en onvoorstelbaar, in sommige gevallen is het verstoren van een spelletje op de Xbox al genoeg om alle stoppen door te laten slaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
totale waanzin veroorzaakt door volledige uitzichtloosheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afschuwelijk zoiets, maar het kan ook zijn dat de moeder een zgn kraambedpsychose heeft, wat ook niet betekend dat elke moeder met een dergelijke psychose haar kind om brengt. Maar het kan er wel mee te maken hebben.

Maar dat iemand geestelijk niet in orde is is een vaststaand feit anders doe je zoiets niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je eigen kinderen te vermoorden moet je wel zo weinig waarde hechten aan je eigen leven, en het leven is zo mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekte.
Ik heb vroeger iemand gekend, man met vrouw en een paar kinderen, topgezin, ging altijd fijn met elkaar om.
Ik haalde op een ochtend de krant uit de bus, en er stond een kop met koeienletters: man slacht gezin af. Uit de details bleek dat het over dit gezin ging.
De man kwam op het politiebureau enigszins bij zinnen en heeft nog talloze malen geprobeerd een eind aan zijn leven te maken omdat hij niet kon leven met wat hij gedaan had, en niet zonder zijn gezin verder wilde.
Ik was denk ik acht jaar oud toen, en vanaf die tijd weet ik dat je niet te snel kunt oordelen over zulke dingen.