hoeveel woorden hoor je gemiddeld per dag?

hoeveel woorden hoort een mens per dag gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

't zal helemaal afhankelijk zijn in welke omgeving je je bevindt. Mensen die in een bejaardenhuis wonen hebben misschien minder behoefte aan radio, tv of drukte om zich heen en zullen dus veel minder woorden per dag horen dan iemand die bijvoorbeel in een callcenter werkt en de hele dag telefonische enquetes aflegt. Het zal zeker ook per dag verschillen, als ik een rustige dag heb zonder kinderen of ik ben bij m'n buurvrouw op de koffie geweest. Zij begint al te kleppen vanaf het moment dat ze haar ogen 's morgens opendoet tot het moment dat ze weer in slaapt valt. Ik denk dat het moeilijk is om er en gemiddelde aan vast te koppelen, aangezien de situatie per dag verschilt (in de meeste gevallen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op deze algemene vraag kan geen specifiek antwoord volgen

12345 woorden...

Tellen de woorden die je zelf maakt in je gedachten mee of niet? Dat maakt nogal verschil...

En hoeveel hoor jij er bewust en hoeveel onbewust, is ook al zo´n verschil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de woorden die je denkt die hoor je niet echt 9die komen niet door je oor binnen) ook zoek ik een gemiddelde (op de 10.000 afgerond) en natuurlijk alle woorden die je oren bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
86400 seconden per dag, elke 4 seconden een woord dus ±20000 woorden... Gok ik...
Een mens heeft gemiddeld 6000 gedachten per dag.

Toegevoegd na 1 minuut:
het aantal woorden is dus een veelvoud hiervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoeveel woorden hoor je op een dag (dromen niet meegeteld)
Als de radio aanstaat hoor ik gemiddel 100 woorden per minuut. Als de TV er bij aanstaat Het dubbele. Maar je kan (ik als man) maar naar één ding tegelijk luisteren. Denk dat ik na 16 uur wel op 100.000 woorden kom en dan luister ik nog niet eens naar wat mijn vrouw te zeggen heeft. Want dan zit je snel op het dubbele. Dus 200.000
Zit ik een dagje lekker te GVen, dan hoor ik twee keer per dag: "We kunnen eten!" Dat zijn dus 6 woorden welke dan weer vermeerderd moeten woorden met de woorden welke je tijdens het gesprek onder het eten doet. Maar met een mond vol praat moeilijk dus heb ik dan doorgaans weinig te vertellen. Maar laten we dit maar op 1000 woorden stellen en daarbij de vraag: "Doe jij de vaat?" kom je hiermee op 1010 woorden en bij "Welterusten" maakt het totaal op 1011.
Dus eigenlijk twee antwoorden op één vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je rekensom. Ik heb de radio niet meer aanstaan, want die woorden zijn niet te tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet: Dankjewel. Heb ik mijn schoonmoeder nog niet eens meegerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je de radio en tv aan hebt staan hoor je wel van 2 beide maar luister je over het algemeen maar naar 1 van de 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets onlogisch maar wel grappig
Ha, die Wessells;

Het aantal woorden dat je per dag hoort loopt al snel in de tienduizenden. Het aantal dat je bewust waarneemt is daar dan maar weer een deel van, enkele duizenden hooguit. Het aantal woorden waar je daarvan nog bewust naar luister zal niet meer dan enkele honderden tot een duizend of anderhalf zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de mens in kwestie en waar hij/zij zich bevindt. Wel of niet in gezelschap maakt veel uit. Maar ik schat zeker zo'n 42!