hoeveel woorden hoor je gemiddeld per dag?

hoeveel woorden hoort een mens per dag gemiddeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

't zal helemaal afhankelijk zijn in welke omgeving je je bevindt. Mensen die in een bejaardenhuis wonen hebben misschien minder behoefte aan radio, tv of drukte om zich heen en zullen dus veel minder woorden per dag horen dan iemand die bijvoorbeel in een callcenter werkt en de hele dag telefonische enquetes aflegt. Het zal zeker ook per dag verschillen, als ik een rustige dag heb zonder kinderen of ik ben bij m'n buurvrouw op de koffie geweest. Zij begint al te kleppen vanaf het moment dat ze haar ogen 's morgens opendoet tot het moment dat ze weer in slaapt valt. Ik denk dat het moeilijk is om er en gemiddelde aan vast te koppelen, aangezien de situatie per dag verschilt (in de meeste gevallen).

Op deze algemene vraag kan geen specifiek antwoord volgen 12345 woorden... Tellen de woorden die je zelf maakt in je gedachten mee of niet? Dat maakt nogal verschil... En hoeveel hoor jij er bewust en hoeveel onbewust, is ook al zo´n verschil...

Een mens heeft gemiddeld 6000 gedachten per dag. Toegevoegd na 1 minuut: het aantal woorden is dus een veelvoud hiervan.

Als de radio aanstaat hoor ik gemiddel 100 woorden per minuut. Als de TV er bij aanstaat Het dubbele. Maar je kan (ik als man) maar naar één ding tegelijk luisteren. Denk dat ik na 16 uur wel op 100.000 woorden kom en dan luister ik nog niet eens naar wat mijn vrouw te zeggen heeft. Want dan zit je snel op het dubbele. Dus 200.000 Zit ik een dagje lekker te GVen, dan hoor ik twee keer per dag: "We kunnen eten!" Dat zijn dus 6 woorden welke dan weer vermeerderd moeten woorden met de woorden welke je tijdens het gesprek onder het eten doet. Maar met een mond vol praat moeilijk dus heb ik dan doorgaans weinig te vertellen. Maar laten we dit maar op 1000 woorden stellen en daarbij de vraag: "Doe jij de vaat?" kom je hiermee op 1010 woorden en bij "Welterusten" maakt het totaal op 1011. Dus eigenlijk twee antwoorden op één vraag

Ha, die Wessells; Het aantal woorden dat je per dag hoort loopt al snel in de tienduizenden. Het aantal dat je bewust waarneemt is daar dan maar weer een deel van, enkele duizenden hooguit. Het aantal woorden waar je daarvan nog bewust naar luister zal niet meer dan enkele honderden tot een duizend of anderhalf zijn.

Dat ligt aan de mens in kwestie en waar hij/zij zich bevindt. Wel of niet in gezelschap maakt veel uit. Maar ik schat zeker zo'n 42!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100