Is er een manier om 0900 nummers te omzeilen?

Ik heb contact nodig met klantendienst, uitsluitend te bereiken via 0900 nummer.
Mijn provider ondersteund geen 0900-nummers, belhuizen hier in de buurt ook niet.
Telefooncellen zijn er in de hele wijk ook niet te vinden.
Is er een manier om 0900 nummers te omzeilen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je provider ondersteunt geen 0900-nummers? Wat is dat nou weer voor iets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sommige providers kun je 0906 en eventueel ook 0900 nummers laten blokkeren. Waarschijnlijk ook (bepaalde) landnummers en 06 nummers.
Dit om te voorkomen dat de kinderen (...) stiekem sekslijnen gaan bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog een link: vraagalex.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan haal je die blokkering er toch heel even af. Via internet binnen 3 seconden geregeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blokkering verwijderen gaat niet, al geprobeerd.
(Wordt gewoon niet ondersteund, heb daar al de klantenservice van provider voor gecontacteerd) Is er een manier om 0900 nummers te omzeilen?

Antwoorden (4)

Dan moet je even googelen op 0900-alternatieven.

Er zijn sites die je het nummer achter het 0900-nummer vermelden.
Scheelt inderdaad leuk wat belkosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fremar
11 jaar geleden
Hier is nog een hele lijst te vinden: http://www.goedzo.com/index.php/2009/06/05/0900-telefoonnummers-omzeilen-niet-lange
Aan een 0900 "hangt" ook eden gewoon nummer. Dat nummer wordt meestal niet openbaar gemaakt, maar op de site http://www.0900alternatieven.nl/ hebben ze er toch een hoop verzameld. Mogelijk staat het bedrijf waar jij naar zoekt daar ook bij.
bamibal
11 jaar geleden
In sommige gevallen wordt er op de website zelf ook een alternatief nummer gegeven voor bellen vanuit het buitenland. Je kan deze dan gebruiken. Als ze moeilijk doen gewoon uitleggen dat je geen 0900 kan bellen.

Soms wordt het automatisch geblokkeerd als je belt vanuit nederland, dan kan je anoniem bellen door voor het nummer *31# te kiezen.
11 jaar geleden
www.gratis0900.nl