Vinden jullie dat dit kan en mag?

http://www.upc.nl/upclive/nieuws/binnenland/2090/20905709.html?entryId=2768737

Wat zou een andere manier kunnen zijn om dit soort dades toch terug te laten keren in demaatschappij? Ik heb een 100% afkeer van deze mensen maar ben wel zo eerlijk dat ook zij een kans moeten krijgen zich opnieuw te bewijzen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met 'dat dit kan en mag'? Het gebiedsverbod?
Dat ie terugkeert de maatschappij in?
Dat ie reclassering weigert?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk alles.. een totaal mening dus..

Het beste antwoord

Ik vind het heel goed dat nu, in bovenstaand bericht, eens de belangen van de slachtoffers voorrang hebben ten opzichte van die van de dader. Bij dit soort zaken praat men vaak alleen over de dader; hoe onbegrijpelijk het allemaal is en hoe je zo iemand, liefst zo menselijk mogelijk uiteraard zonder afbreuk te doen aan privacy en andere vrijheden weer opneemt in de maatschappij. Pedo's dienen te voelen/ervaren dat hun gedrag niet getolereerd wordt en dat ze de consequenties van hun gedrag moeten accepteren, net als ieder ander. Men moet ophouden met dat ge-pamper!!

Toegevoegd na 5 minuten:
Nu het antwoord op je vraag nog :)
Ik vind het dus juist dat de burgermeester zich er mee bemoeit ten gunste van de slachtoffers; de dader heeft het maar te accepteren zolang de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan over het reclasseringscontact en band. Het feit dat ie alle medewerking weigert zeg mij dat hij zich niet realiseert wat hij nu eigenlijk gedaan heeft en dan is de kans op recidive nagenoeg 100% .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik vind het idioot, dit gaat lijken op een hand afhakken in de islam-wereld... Stigmatiseren... Doorgeslagen is dit...

Ik wil de man niet goedpraten, maar als elke gezonde jongeman die iets van porno op zijn pc heeft staan als pedofiel of seksmaniak gestigmatiseerd gaat worden en de stad niet meer in mag, zijn de files van en naar de stad meteen weg... Want dan zou het wel eens heel stil in de stad kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Idd xinix; ik vind een veroordeelde pedofiel gelijkstellen aan een gezonde jongeman onjuist. Of je hebt het artikel niet gelezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je het verhaal van Karl Noten? http://frontpage.fok.nl/nieuws/88584 de grens is zo smal van stigmatiseren en veroordelen... Maar stem allemaal minnetjes hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen gezonde jongeman met porno op zijn PC, het is een veroordeelde pedoseksueel. Dat is iemand die daadwerkelijk kinderen heeft misbruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de rest van z'n leven opsluiten,lijkt mij toch wat erger dan eenstadsvebod!
Gelet op de beschrijving lijkt me dit een wijs besluit. Man is veroordeeld en gelet op de situatie daarna rest niets anders dan het besluit van de burgemeester te respecteren. Na het vonnis in de beroepszaak kan dan weer verder een besluit worden genomen om de persoon verder te begeleiden.
Het gaat hier om een pedoseksueel en niet om iemand die pornoplaatjes bekijkt.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je te verplaatsen in de ouders van de slachtoffers.
De angst voor herhaling.
De vaak traumatische ervaringen van de slachtoffers zelf!
Het opnieuw tegen komen van de dader!
De angst van andere ouders met kinderen bij het herkennen van deze man!
Het gevoel van onrecht dat de man aan niets wil mee werken en toch weer vrij is gekomen om daarna weer in je straat te kunnen lopen!

Natuurlijk moet ook deze dader weer een kans krijgen in de maatschappij, maar dan zou hij moeten beginnen met mee te werken.
Deze mensen zijn niet te genezen!
Heel erg voor deze mensen zelf, maar de drang weer zoiets te doen kan allesoverheersend zijn.
Zeggen je moet er mee ophouden werkt niet.
Een goede oplossing?
Moeilijk, erg moeilijk, het is er wel maar onze wet laat dat niet toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke goede oplossing, die onze wet niet toestaat, zie jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een reactie verwacht.
Ik heb geleerd hier niet alles uit te spreken.
eens weg met hem.
moet hem ook niet in mijn buurt, dus naar de gevangenis voor altijd lijkt me het best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het recht van de slachtoffers om niet in angst te moeten leven voor hun verkrachter die weer om de hoek is gaan wonen weegt wat mij betreft zwaarder dan het recht van de dader om opnieuw in dezelfde woonplaats te gaan wonen en daarbij ook nog toezicht weigert. Daarom wat mij betreft: niet terug naar dezelfde woonplaats, en ophouden met die onzin dat wel of geen toezicht krijgen iets is waar de dader inspraak in heeft. Hij mag blij zijn dat hij überhaupt weer vrijkomt.

Vergeet ook niet: een kans om zich opnieuw te bewijzen staat hier gelijk aan een kans om opnieuw kinderen te misbruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat stadsverbod in werking treedt,waar gaat hij dan heen? Eindhoven schuift daarmee het probleem op anderen af. Het beste lijkt mij,tijdelijk in bewaring houden,tot de uitspraak.