In Nederland is dat eigenlijk een min of meer vrijwillige keuze> Je hoeft in Nederland niet dakloos te zijn.
Vaak is het het resultaat van de gevolgen van een verslaving waar al het geld in gaat en je je huur niet meer kunt betalen of omdat je door wangedrag je huis bent uitgezet.
Er zijn hulporganisaties die je hierin kunnen steunen maar sommige mensen willen dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx

Andere antwoorden (9)

Misdraag je op een dusdanige manier dat je je huis uitgezet wordt, zorg dat je geen geld hebt voor een eigen huis en dat je naam wel zo berucht is dat niemand je een huurwoning wil aanbieden.

Maar waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, maar je snapt toch zelf ook wel dat de vragensteller de vraag niet zo bedoeld heeft en daarnaast ben je echt totaal respectloos voor mensen die in moeilijke situaties terecht komen. Er zijn zoveel redenen waarom je je huis uit gezet zou kunnen worden. Als kind heb ik ook meerdere deurwaarders aan mijn voordeur gehad en mijn ouders hadden gewoon niet genoeg geld. Dit is duidelijk een reactie van iemand die nooit heeft ervaren hoe het is om minder geld binnen te krijgen dan uitgaven te hebben (lees een gezin, met schoolgeld en andere kosten etc en een laag inkomen door de arbeidsmarkt of andere omstandigheden) Reageer niet op vragen waar je niets vanaf weet en alleen maar vooroordelen over kunt spuien. Dank u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt:
Hoe het is om meer uit te geven
dan er geld binnen komt.
Hoe het is om de tering niet naar de nering te kunnen zetten.
door geen geld te hebben om dehuur niet te betalen, of een andere eden waarom je niet betaalt.
Als je dan geen ander onderdak vindt, ben je dakloos
13 jaar geleden
Door hoge schulden waardoor je de huur niet meer kunt betalen. Die hoge schulden krijg je door bijvoorbeeld veel uit te geven aan een verslaving, maar ook door rekeningen op te laten lopen, dus de rekeningen niet (op tijd) te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vergeet om je rekeningen te betalen,of als je een partner hebt met een groot uitgavenpatroon.
kortom als je geen geld hebt om de huur te betalen, en er is geen uitzicht op verbetering, dan word je het huis uitgezet.
als je geen huis hebt, is het ook moelijk om een baan te hebben (te behouden).
heb je geen postadres, krijg je ook geen uitkering, maar dat kan soms weer wel via het leger des heils.
als je regelmatig een straatkrant koopt en ook leest, dan blijkt dat zoiets heel vaak voorkomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
vaak is er ook een oorzaak, zoals een echtscheiding of ziekte (lichamelijk of geestelijk).
het kan iedereen overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door doelbewust een enorme puinhoop van je leven te maken en je nergens maar dan ook helemaal nergens voor in te spannen. Geen rekeningen betalen, en vervolgens geen inkomen meer verwerven zijn de snelste manieren.

In Nederland zijn de sociale voorzieningen en hulpverleningsnetwerken van dien aard, dat het echt heel erg moeilijk is om dermate grote schulden en problemen te maken, dat je zelfs geen dak meer boven je hoofd hebt. Het gros van de daklozen in Nederland zijn dan ook mensen die zware verslavingsproblematiek en/of ernstige psychiatrische problemen hebben, maar die buiten de verplichte opname vallen omdat ze geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving zijn (wat natuurlijk tamelijk betrekkelijk is).

Zelfs ALS je onder die omstandigheden komt te verkeren, zijn er diverse instanties die je van kop tot kont kunnen helpen de schouders er weer onder te zetten en de boel recht te breien. Daarvoor is echter wel enige inzet c.q. inzicht nodig van de client zelf, en wanneer het daar volledig aan ontbreekt (meestal om bovengenoemde redenen), is er geen redden meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe "doelbewust" is het als je niet in staat bent iets te doen/te laten? Ik kan dat niet "doelbewust" noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een voorbeeld van iemand die slachtoffer werd van een vrouw met hele mooie praatjes en door bureauslachtofferhulp als dader werd bekeken. Alles kwijt en een hele nare en vorral lang nasleep.
Door het dak te verkopen of weg te geven of gewoon zelf te vernietigen. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat je jarenlang misbruikt bent door je vader. vervolgens wordt je door de kinderbescherming uit huis geplaatst. je komt bij gezinsvervangend tehuis terecht. Daar mis je je ouders. Dan komen de jarenlange misbruik van je vader naar boven. je krijgt last van stemmingswisselingen. Loopt vervolgens jarenlang bij een psycholoog. Dan wordt je 18 jaar. moet het huis uit. Je bent nog veel te jong en hebt nog begeleiding nodig. je ontwikkeld schizofrenie. Dit komt weer door de jarenlange misbruiking van je vader. Bedankt!
Dan ga je alcohol als surrogaat zien en gebruikt dit voor het wegdrinken van je verdriet.
Iedereen is tegen je, want je doet niks, je drinkt alleen maar. Niemand helpt je. Dit wil je ook niet. Want als schizofreen moet je eigenlijk opgenomen worden. Dit weet jij niet, dit weet de omgeving niet. De omgeving ziet jou als uitschot. jijzelf ook.

De huurbaas komt langs. NOG 1 KEER UITSTEL. Volgende keer wordt je eruit gezet.
Goed. Die volgende keer is vlug. Je wordt uit je huis gezet. ontsmettingsdienst moet eraan te pas komen om je oh zo vervuilde huis te ontsmetten. De rekeningen kun je niet betalen. Wie helpt je? Niemand

Je bent ziek en dakloos. Bedankt Pa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dus geen woonruimte meer hebt. Dat kan door uitzetting i.v.m. betaalachterstand huur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld als je zo gek bent om voor de kinderen van iemand te zorgen terwijl die in de moet zitten en je wordt bij terugkomst van die persoon tegen alle afspraken in en met behulp van de politie uit het huis gezet. Je geld heb je in verf en eten in kleding en zakgeld van de kinderen gestoken etc. Dus ondanks dat je een getuige hebt die bij de overeenkomst aanwezig was heb je geen geld meer voor een procedure en ben je niet alleen dakloos maar de ellende begint dan pas. Geen papieren, geen kleding als je spullen weg, je computer (contacten)diploma`s en foto`s van 40 jaar oud, alles is weg.
Je post komt niet meer en dat geeft nog meer problemen omdat je er twee jaar later achterkomt dat je dingen nog niet betaald had. Je postcode is weg (tegenwoordig onmisbaar) en ga zo maar door.Ik wil maar zeggen dat er ondanks dat het vaak eigen schuld is, ook mogelijk is dat de ene mens de ander er inluist en tenkoste van die persoon mooi weer speeld en de (domme simpele politie)simpel weg de verhalen van die vrouw geloofd en het verhaal van de inmiddels dakloze niet eens wil aanhoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap helemaal niks van je verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen in de moet zitten? is dat een uitdrukking???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee foutje, terwijl die in de bak moet zitten (sorry)