Nemen ze in de mediamarkt in Amsterdam Noord briefjes van 200€ aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
anneliez
13 jaar geleden
De meeste mensen zijn niet erg happig op briefjes van 200. (als ik vals geld ging maken, zou ik niet van die hoge coupures maken, de winst is groter, maar de afzet kleiner)
Bel ze gewoon even en je weet het
Annswers
13 jaar geleden
Het moet aangegeven zijn bij de kassa als ze 200 niet aannemen. Je kunt ook even storten bij de bank of koop iets kleins waar ze het wel aannemen voor wisselgeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moeten het zelfs aannemen omdat het een wettig betaalmiddel is. Als op voorhand wordt aangegeven: "hier hebben we niet van terug" hierbij denk ik aan benzinepompen en kleine zelfstandigen dan is het een ander verhaal. Deze zaken 'romen' de kassa vaak af.
Maar een zaak als mediamarkt zal er echt wel van terug hebben. En.. als je daar voor €1000,00 koopt zullen ze graag 5 briefjes van €200,00 aannemen. Welke mediamarkt dan ook!

Het beste antwoord

Ja,dat doen ze en controleren ze op echtheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord Moolkeesje +1 ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het andere antwoord was iets te lang om te lezen

Andere antwoorden (1)

In de algemene voorwaarden, wordt er met geen woord gerept in welke coupures de betaling dient te geschieden. Hieronder een stukje copy/paste van de algemene voorwaarden.
Mijn antwoord is dus Ja! en de echtheid van de biljetten is ter competentie van de mediamarkt om dit te beoordelen.

8.1 De klant dient het aankoopbedrag volledig te voldoen op het moment van aflevering, met dien verstande dat producten die vanuit het vestigingsmagazijn worden geleverd, voorafgaand bij de kassa moeten worden betaald, voordat de betreffende producten bij de afdeling \'Goederenafgifte\' kunnen worden opgehaald.

8.2 Bij bezorging kan betaling van de producten direct na het sluiten van de overeenkomst plaatsvinden �n moet de betaling in ieder geval bij aflevering van de producten plaatsvinden. Bij producten die bij aflevering worden betaald, dient voorafgaand een aanbetaling van minimaal 10% van de aankoopprijs te worden gedaan.

8.3 Betaling dient in contanten, pinbetaling, of bancair plaats te vinden, tenzij voorafgaand anders schriftelijk is overeen gekomen. Betaling per creditcard is alleen toegestaan, als de klant een identiteitsbewijs toont en als Media Markt dat vraagt, erin toestemt dat een fotokopie van het identiteitsbewijs wordt gemaakt en die kopie door Media Markt wordt behouden.