Hoe kun je het beste afscheid nemen van veel mensen tegelijk?

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je bijvoorbeeld voor een paar jaar naar het buitenland gaat!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch niet weg op gv he Kwebbel ?
Jij bent zo'n gezellig en grappig mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat toch GV hopenlijk niet velaten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik bedoel als je voor lange tijd naar het buitenland gaat;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afscheid in welk verband? werk, leven etc.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooo, had dat dan eerder gezegd. Ik dacht dat je bedoelde als je op een feestje was :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Esmee;-)

Het beste antwoord

Ik ben nooit zo lang weg geweest maar toen ik voor 5 maanden weg ging, heb ik eerst een avondje bieren met vrienden en goede kennissen gehouden en op die manier massaal gedag gezegd, en de avond voor ik weg ging een avondje intiem bij mij thuis voor mijn meest dierbaren. Op die manier kon ik het meer amusante afscheid scheiden van het wat meer intieme en toch wel emotionele afscheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met een feestje natuurlijk, lijkt me voor zich spreken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een afscheidsfeestje of een afscheids mail, ligt er aan hoe persoonlijk je wilt afscheid nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op een feestje als (een van de) eerste weg wilt gaan en je hebt geen zin om van iedereen één voor één afscheid te nemen, dan zeg je tegen de groep "Ik ga jullie niet allemaal zoenen, maar ik ga er nu vandoor, dus nog een pretiige avond en gedraag je netjes als ik er niet meer ben, hè!"

Toegevoegd na 12 minuten:
Na de nuancering die je bij je vraag hebt aangebracht zou ik zeggen geef een leuk feest in de stijl (muziek, eten, drank, decoratie) van het land waar je naartoe emigreert.
Maak er een video van en stuur die daarna op DVD naar je meest dierbare familie en kennissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen bij elkaar trommelen, een soort afschijdsfeestje.
Er een leuke dag/avond van maken, dan iedereen een knuffel geven en vertrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een geluk dat je geen afschijtsfeestje schrijft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ja sorry hoor, ik ben steeds sneller aan het typen, komt wel weer goed.
Toen wij gingen emigreren hebben wij een afscheidsfeestje gegeven voor onze dierbaarste vrienden. Tapas eten in een restaurant en daarna lekker dansen. Wanneer je het zelf gaat organiseren ren je de hele avond en heb je voor niemand tijd, maar op deze manier heb je ook tijd om met je gasten te praten, zeker als je de groep niet te groot houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk om te bepalen hoe jij afscheid van iets moet nemen.
Je moet het zelf bepalen hoe je het wil doen en wie je het allemaal wil vertellen je bent namelijks niets verplicht om het aan iedereen te vertellen dat bepaal je zelf.
als je niet iedereen wil vertellen dat je afscheid neemt is dat je goed recht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan of je geld hebt voor een feestje.
Of dat je een bijeenkomst organiseert waar mensen zelf drank en hapjes meebrengen.

Dat ligt aan de verhouding die je met mensen hebt.
Of het belangrijk is om ze persoonlijk allemaal te zien.

Het ligt er aan wat de mogelijkheden zijn voor toekomstig contact etc. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen wij voor 4 jaar naar het buitenland vertrokken hebben we een afscheidsfeestje gehouden. Gezellig met muziek en dansen, hapjes en drankjes en iedereen die je graag nog ziet voor je vertrekt. Tip: geef aan dat je geen kilo's drop en potten pindakaas mee gaat nemen naar het buitenland maar vraag b.v. een kleine bijdrage voor een goed doel in je nieuwe land.

Toen we na 4 jaar terugkwamen, hebben we uiteraard ook een aanscheidsfeestje gehouden!