Waarom hebben Picnic bezorgwagens geen nummerbord ?

Ze hebben alleen een rood/orangje driehoek achterop. Waarom zijn deze bezorgwagens een uitzondering ? Zelfs snorfietsen moeten een nummerbord hebben. Stel deze bezorgwagen maakt een ongeluk, hoe weten we dan welke wagen dit was ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Dit zijn MMBS voertuigen, 'motorvoertuigen met beperkte snelheid'. Ze mogen enkel en alleen gebruikt worden voor bedrijfsdoeleinden en mogen maximaal 25 km/uur rijden. Op wegen buiten de bebouwde kom mag maximaal 45 km/uur worden gereden.
Voor MMBS voertuigen is geen kenteken nodig, er hoeft geen wegenbelasting te worden betaald en een trekkerrijbewijs is voldoende voor de bestuurder.

Toegevoegd na 7 minuten:
Tractors hebben in Nederland ook (nog) geen nummerbord. Dat gaat mogelijk in de toekomst veranderen en het is te verwachten dat de kentekenplicht dan ook voor de mmbs-voertuigen gaat gelden.

De mmbs-voertuigen dienen wel verzekerd te zijn.

"Stel deze bezorgwagen maakt een ongeluk, hoe weten we dan welke wagen dit was ?"

Omdat het voertuig niet echt snel kan rijden, zal die na een ongeval ook makkelijk op te sporen zijn. Heel ver komt die niet zo snel na verlaten van de plaats van het ongeval. Bovendien is het voor getuigen nogal makkelijk de opvallende wagentjes te volgen en is ook direct duidelijk van welk bedrijf het voertuig is. Het bedrijf kan via de rittenadministratie eenvoudig nagaan welk voertuig met welke chauffeur op de betreffende tijd en plaats van het ongeval geweest is.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
En dit onderdeel van de vraag dan?
Stel deze bezorgwagen maakt een ongeluk, hoe weten we dan welke wagen dit was ?