Wie vindt de begroeting met gevouwen handen van mensen die elkaar ontmoeten of bedanken ook zo respectvol tegenover elkaar?

Soms krijg ik een hand en lijkt het of je een dooie vis vast hebt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan de reaktie`s te zien wordt er nogal verschillend gerageerd. Hoeveel slappe handen krijg je wel niet zonder dat men je aankijkt. Het kijken gaat heel vaak samen met het handen geven. Jouw kijken naar handen is mooi. Deze manier van handen geven geeft blijk van respect en geeft een echt gevoel van wederzijdse betrokkenheid. Het mooi en het is echt. Sommigen zeggen heeft dat met het geloof te maken. Ik zeg ja maar het is anders dan ze denken. Het geloof is mooi maar deze manier van handen geven hoeft niets te zeggen van het geloof maar wel het geloof in je zelf, zelfrespect copieert naar de andere het wederzijdse respect. In dit soort handen zit eerlijkheid gelijkwaardigheid en echtheid. Je ziet deze lichaamstaal helaas veel te weinig. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er zijn verschillende vormen van hand geven; van slappe handjes tot een stevige handdruk.

In het geval van de slappe handjes, heeft de persoon vaak een slap karakter. Daarentegen een ferme handdruk is een krachtig karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is daar het probleem mee...

Je kunt je ook bedenken dat er ongetwijfeld sprake is van een bepaalde handicap, waardoor de persoon in kwestie geen of nauwelijks kracht in de hand heeft...

En nee... Heb het niet over mezelf. Want heb ooit uimand in de dartcompetitie uitgeschakeld met het schudden van de hand. Is maar net waar je knijpt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Clyde;

Ik vind het een mooier gebaar dan de manier waarop veel mensen de hand schudden. Dat kan soms intimiderend overkomen, zeker als iemand denkt zo nodig de machtsverhouding ermee te moeten benadrukken (power handshake; hou toch op!). De begroeting die jij beschrijft is beleefd, bescheiden en neutraal; helemaal goed wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut. Maar dat geldt voor veel eerste indrukken. Hoe iemand een vreemde begroet is een spel van etiquette en uitstraling. Een stevige handdruk, elkaar in de ogen aankijken, allemaal belangrijk en respectvol, mits goed uitgevoerd.
Ik had een "vriend" die de nare eigenschap had om weg te kijken bij het geven van een hand, alsof hij iemand anders zag waar hij daarna heen zou gaan; verschrikkelijk!
Wacht even....gevouwen handen, hebben we het nu over hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met gevouwen handen dat avé maria gebaar bedoelt, is mijn antwoord nee.
Daar is niets respectvols aan, het is 'kijk eens, ik ben een verlopen hippie' gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland is 't de gewoonte dat je mekaar een hand geeft. Maar van mij hoeft dat eigenlijk niet. Een andere methode om te groeten zou van mij even goed mogen.
'T schijnt dat handen geven is ontstaan om te laten zien dat je geen wapen in die hand heeft. Tja, dat hoeft vandaag de dag toch niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel mensen lopen er vandaag de dag wel niet met wapens over straat? ;)
Namsté bedoel je... Dat is een hele oude groet ui India...
het betekent: Ik groet de waarheid in je...

Ja dat is de meest respectvolle groet die ik ken, omdat de groet niet persoonlijk is... WOW... Ik doe dat altijd als ik een gerealiseerde ontmoet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een gerealiseerde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eckhart tolle, Tony Parsons, Byron Katie, Karl Ranz, Ad Oostendorp, Hans Laurentius, Gangaji... Dat zijn voorbeelden van gerealiseerden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar wat is het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een verlichte of een gerealiseerde is iemand die weet/beseft dat er geen persoon is, dat hij niet is...
In India zegt men Dwija, dat heet daar tweemaal-geborene... Stel de vraag maar hier dan...
onzekere mensen geven een slap handje. krachtige mensen geven ook een krachtige handdruk.
maar neem nou mijn vriedin met haar brace en botziekte, zeer krachtig persoon, zeer slap handje.