Ja, alleen al in Nederland kunnen, afgaande op het verspreidingsgebied in zee, 38 krabbensoorten gevonden worden. Hiervan zijn in totaal 27 soorten krabben ook daadwerkelijk op het strand aangetroffen. Elf soorten hiervan zijn niet zeldzaam, en slechts 3 soorten zijn zeer algemeen te vinden.
Deze soorten kan je op het strand vinden:
Strandkrab
Breedpootkrab
Gewone zwemkrab
Noordzeekrab
Penseelkrab
Blaasjeskrab
Gewimperde zwemkrab
Fluwelen zwemkrab
Gewone hooiwagenkrab
Helmkrab
Erwtenkrabbetje
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ongeveer 8600 beschreven soorten, die verspreid over de hele wereld voorkomen