Wat is de definitie van het woord junk?

Ik heb geleerd dat een junk iemand is die steelt voor zijn drugs? ik blow wel eens een joint, alleen ik werk ervoor. nou vinden sommige mensen mij een junk. hoe zit dat nou? iemand die een biertje drinkt is toch ook niet meteen een alcoholist??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

`Junk` is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs en de daarbij horende levensstijl hanteert (verwaarloosd uiterlijk, vermagerd, wellicht ook dakloos). Het woord `junk` is Engels en betekent vrij vertaald `zooi`. Dit is een term die veel mensen liever niet voor een menselijk wezen zouden willen gebruiken. Het verkleinwoord `jun
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

junk [dzjungk], jun·kie [dzjungkie] de; m,v -s verslaafde aan harddrugs

Toegevoegd na 37 seconden:
een joint is volgens mij geen harddrugs, dus volgens mijn woordenboek, ben je geen junk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wat is een junk dan?
Mensen noemen iemand een junk als deze veel harddrugs gebruikt. Ze noemen jouw dus een junk omdat je blowt.

Toegevoegd na 42 seconden:
Maar dat betekent nog niet dat je een junk bent! Dat is net als een alcolist een persoon die iets te veel er van genomen heeft;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verklaring dikke van dale drugsverslaafde

Toegevoegd na 5 minuten:
`Junk` is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs en de daarbij horende levensstijl hanteert (verwaarloosd uiterlijk, vermagerd, wellicht ook dakloos). Het woord `junk` is Engels en betekent vrij vertaald `zooi`. Dit is een term die veel mensen liever niet voor een menselijk wezen zouden willen gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een junk als je op een makkelijke manier rotzooi wilt gebruiken,kort gezegd.Kijk naar junkfood.In dfrugstermen betekent het dat iemand illegale dingen doet voor zijn of haar verslaving.

Dus jij bent geen junk,de schreeuwers kennen alleen hun eigen straatje en zijn bang voor alles wat daarvan afwijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
junk staat voor verslaafde van verdovende middelen van origine , in populaire cultuur word het nu toegepast op dingen die niet gevaarlijke, dodelijke of verboden verslavingen zijn nl. junkfood, muziekjunk, boekenjunk etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Junk betekent eigenlijk afval, rest, niets meer mee te doen.
Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat het woord uit de hulpverlening stamde: junks zijn mensen, daar kun je heel veel energie in stoppen, maar ze zijn zo verslaafd, niets meer mee te doen. Gooi maar in de afvalbak.

Het woord zegt dus eigenlijk niets over wie of wat ze zijn, maar over hoe er naar die personen wordt gekeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
iemand die af en toe een blowtje blowt, is absoluut geen junk!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig, wat een inzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
indd +1 a piece of junk is een gevleugelde uitspraak. beste antwoord met afstand m.i.
een junk is een persoon die verslaafd is en nog enkel voor zijn verslaving leeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu eigenlijk betekent Junk afval ,rommel ,en iemand die een junk is ,is iemand die zelfs zijn eigen moeder zou beroven om aan zijn dosis te komen ,dus natuurlijk heb je mensen die dit woord dan misbruiken als scheldwoord ,laat je daar maar niet van ontmoedigen voortaan zeg je tegen die mensen dat ze hypocriet zijn om jou te gaan veroordelen terwijl ze zelf in de ene hand een bier vasthouden en in de andere een sigaret ! Dus je weet zelf maar al te goed dat je geen junkie bent en lach ermee als ze nog es dergelijke dingen zeggen dat getuigd van hun onwetendheid of moedwillige domheid .