Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft de mens geschapen wat het beste impact heeft op de mensheid?

DE MENS HEEFT MET HAAR INTELLIGENTIE HEEL WAT GESCHAPEN. Maar welke uitvinding (materieel of immaterieel) heeft voor de mensheid het positiefste/beste impact voor de totale mensheid gebracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
580

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het vuur, het schrift, het wiel, en de landbouw (welke vaak vergeten wordt) zijn voor mij toch de top 4 ideeën die de mens vooruit hebben geholpen. Dit dan in willekeurige volgorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar scheppen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheppen zijn een belangrijk onderdeel van landbouw, in sommige contreien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn contrei heten die dingen schuppen, ik kreeg ze vroeger ook wel onder m'n kont.

Andere antwoorden (8)

Het wiel!

Stel je eens voor wat er allemaal niet zou zijn gebeurd zonder het wiel. Het zaken doen zou allemaal nog enorm sloom gaan, aangezien je goederen alleen kan vervoeren met zakken en bakken enz.
De economie zou dan altijd op een enorm laag pitje blijven staan.
Ook zouden er veel sporten niet beoefend kunnen worden, denk aan: Wielrennen, Skateboarden, Skeeleren, Racesport en nog veel meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schrift, de manier om alle kennis op te slaan en her te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Electriciteit

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het positief is weet ik nog niet zo. In ieder geval kunnen/moeten we langer werken doordat we toch eenvoudig licht hebben.

De lamp is dus ook zo een uitvinding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En of elektriciteit nog niet bestond,vooraleer de mens het leerde kennen! Ha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha
De mens heeft van z'n lang zal die leven nog nooit iets geschapen! Schapen kan alleen de schepper. Wel uitvindingen gedaan,maar daar is het ook bij gebleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las jou antwoord op de vraag en het bleek dat mijn antwoord exact gelijk is aan die van jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tv en internet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vuur was er al eerder dan de mens, maar het stoken, het beheersen van het vuur is een creatie van de mens.
Zonder te kunnen stoken was een mens afhankelijk van een karig repertoire aan eetbare zaken en zonder voldoende voedsel heeft een mens geen energie om zich verder te ontwikkelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens heeft helemaal niks geschapen. Wel uitgevonden, maar dat is heel wat anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding