mijn buren zijn onredelijk wat doe ik?

het zijn blijkbaar geen praters en snel gefrustreert, en ik weet niet wat ik verkeerd doe aangezien dat ik van mezelf niet kan zeggen dat ik overlast maak. om dat te gaan vragen vind ik ook weer zoiets waarvan ik vind dat dat niet aan mij is om wat te gaan bespreken. waarschijnlijk zijn ze toch niet voor rede vatbaar, maar ze zijn duidelijk bezig mijn grenzen te verleggen en het begint al met persoonlijke eigendommen stuk maken.

Toegevoegd na 39 seconden:
o,ja verder geen problemen in de buurt, ook niet van de andere buren...

Toegevoegd na 17 minuten:
geen antwoorden a.u.b. wat betreft mijn karakter, want ik kan nooit nee zeggen, en sta voor iedereen klaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik heb ook ooit eens van die buren gehad. Dat zijn ze althans van het ene op het andere moment geworden nadat ik een bepaald detail over mezelf prijs gaf. En dan even los van het feit dat dit niet lijnrecht inging tegen hun 'Johova getuigenis'...

In principe kun je, je verzetten tegen het feit dat jouw grenzen door de buren worden verlegd. Maar waarschijnlijk moet je de boel daarvoor laten escaleren. Gezien de omschrijving die je geeft. En aangifte doen van het feit dat jouw eigendommen vernield worden door de buren. Waarschijnlijk zullen anderen dat in hun opdracht doen, zodat zij buiten schot blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Behandel mensen zoals jij graag behandeld zou willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan, een verwijzin naar de vraag hoe kun je het best reageren op iemand die heel onredelijk doet? http://www.goeievraag.nl/vraag/reageren-onredelijk.4038
PSV, ik ga ervan uit dat je vraag serieus is en zal dus een serieus antwoord proberen te geven.

Dit soort conflicten hebben altijd een erg subjectief karakter, elke betrokken partij heeft zijn eigen kijk op de oorzaken en gevolgen.
Wat ik constateer is dat je zelf in ieder geval vind dat er iets moet gebeuren, anders had je deze vraag niet gesteld, toch?
Dat is dus een erg positief iets want het oplossen van dit soort zaken begint altijd bij iemand die de eerste stap zet.
Mijn advies zou zijn om dus niet langer te bedenken wat er aan de hand is, maar een eerste stap nemen.
Gewoonlijk is een laagdrempelig prettig voorstel het makkelijkste om het ijs te breken.
Waarom nodig je deze buren (of meerdere) niet uit voor een etentje bij jou thuis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede insteek...maar zou met kopje koffie beginnen.
Dat duurt minder lang...ook beter voor het geval het toch spannend wordt.
Dat ze onredelijk zijn is een erg subjectief gegeven, dat vinden ze van jouw misschien ook. Ik heb ook ooit buren gehad waarvan ik erg veel last had; hoevaak ik daar aan de deur heb gestaan met het vriendelijke verzoek iets rustiger aan te doen....zucht.
Tóch zou ik, als ik je was, overwegen eens aan te bellen en te vragen of ze misschien overlast ervaren van je. Zo hoef je niet te raden naar de oorzaak van hun gedrag maar hoor je het van hunzelf. Mochten er dingen zijn die ze dwars zitten hebben ze de mogelijkheid dat te zeggen, hoeft niet maar dan mogen ze je er ook niet meer op aankijken. Wellicht komt er een leuk gesprek op gang en komt er meer wederzijds begrip. En anders heb jij het in ieder geval geprobeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze je spullen kapotmaken, zou ik maar snel aangifte doen en melding maken bij de verhuurder (als het gehuurd is tenminste).

Uit jouw verhaal proef ik overigens dat je niet hebt geprobeerd om met ze te praten (..."waarschijnlijk zijn ze toch niet voor rede vatbaar"...). Daar moet je niet bang voor zijn. Je zult toch tegen ze moeten zeggen dat ze je grenzen moeten respecteren. Dreigen met aangifte doen zou ook weleens kunnen helpen. Dit soort mensen zijn vaak al bekend bij de politie.

Overigens, heb ik ooit te maken gehad met aso's als buren. Je kunt niks tegen ze doen behalve je inboedel in de gaten houden en melding maken van ALLES. Dat wordt bijgehouden en kan tegen ze gebruikt worden bij een eventuele uithuiszetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm.. Kan me goed voorstellen dat je je buren lastig vind. Zij vinden jouw waarschijnlijk ook lastig. Ik moet zeggen.. Ik irriteer me nu al aan jou, en je houding.

Reacties zoals van 'Ja, dat ga ik hier niet allemaal zetten; Moet ik ook mijn telefoon nummer erbij zetten' en 'Geen opmerkingen over mijn karakter, ik sta altijd voor iedereen klaar' zijn een beetje vreemd als je mensen vraagt om hulp.

Je moet eens beginnen met een conversatie met je buren. Als je aangeeft dat je denkt dat ze er niet voor open staan, is het compleet onzeker dat dat zo is. Je hebt het immers nooit geprobeerd. En altijd voor iedereen klaarstaan maakt je nog niet een mens wat makkelijk geaccepteerd wordt. Ook jij kan hinderljike trekjes hebben