Paspoort verlengen zonder vingerafdruk.

Ben ik 100% verplicht om in november bij het verlengen van mijn paspoort mijn vingerafdruk af te geven?
Ik ben daar namelijk niet van gedient!
Wat kan ik in een dergelijk geval doen, aangezien ik vind dat dit een privacy kwestie is! Zou ik met succes juridisch bijstand kunnen vragen?
Wat is het volgende? Een chip in je arm?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij ben je helaas verplicht je vingerafdrukken af te geven omdat een paspoort een wettelijk iets is dat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. En de huidige voorwaarden zijn dus MET vingerafdruk.....

Een Utrechtse student is naar de rechter gestapt omdat hij niet wil dat zijn vingerafdrukken in een database van de overheid worden opgeslagen. Aaron Boudewijn vroeg een nieuw paspoort aan, maar weigerde zijn vingerafdruk af te staan, waarop hij geen paspoort kreeg. Vervolgens tekende hij beroep bij de rechter aan. "Ze mogen best mijn vingerafdrukken in mijn paspoort zetten, maar ik wil niet dat ze ze opslaan in een databank", zo laat hij tegenover de Volkskrant weten. Volgens de student maakt de overheid inbreuk op zijn privacy. Daarnaast zouden vingerafdrukken eenvoudig zijn na te maken. Sinds 21 september zijn alle Nederlanders bij het aanvragen van een paspoort verplicht om hun vingerafdrukken af te staan.

ik heb het zelfde ik wijger compleet, maar om mijn paspoort tog te krijgen ga ik met een fijn schuurpaiertje mijn vingertopen kaal schuuren.... onzin dat gedoe..ik kan net zo goed gelijk een GPS tracker aan me rug plakken zeker...

Ha, die Stevebravo; Hoewel er op dit moment nog een beroepsprocedure bij het Europees Hof loopt is het afgeven van vingerafdrukken nog steeds verplicht bij het aanvragen van een paspoort. Mijn haren gaan er ook van overeind staan dat al dit soort gegevens wordt opgeslagen. Tegengaan kun je de procedure op dit moment niet, maar de opslag van je gegevens stelt weinig voor als je voor het afnemen van de afdrukken met fijn schuurpapier aan de slag gaat....

ik denk dat je er gewoon aan mee moet werken en als je het er niet mee eens bent je een klacht kan indien maar ik zie het zo als men niets te verbergen heeft waarom zou men dan tegenwerken mijn mogen ze in alle databanken zetten het kan ook een voordeel opleveren bv als er een ramp plaatsvind nu moet men maanden lang de lichamen identificeren en als mensen in de databank zitten is identificatie veel eerder gebeurt

je bent het verplicht hieraan mee te werken.. mits je beide handen vingers gebroken zijn moet je een papier meenemen van je huisarts dat dit werkelijk is dan geven ze je een id kaart van een geldigheid van 1 jaar en betaal je volle geld voor. maar na die jaar ben je echt nog verplicht je vingerafdrukken af te geven. dus je hebt geen keus in ieder geval en zo te lezen naar een paar antwoorden lijkt het wel alsof mensen iets te verbergen hebben of iets op hun geweten hebben.. mijn vingerafdrukken hebben ze ik heb toch niks te vrezen

wat betreft vingerafdruk ja dat word echt verplicht en een chip in me arm met al me gegevens zou ikzelf ook geen moeite hebben ik heb niks te verbergen maar dat ben ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100