Waarom doet de overheid zoveel moeite om 55+ aan het werk te houden,terwijl er genoeg jonge kerels lopen te lanterfanten(werkloos dus)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goeie vraag

Het beste antwoord

De overheid wil de 55+-ers aan het werk houden, omdat er straks zo vreselijk veel van zijn dat als ze niet werken er geen geld meer is om ze allemaal te onderhouden.
Dat wil de overheid dus, maar hoe ze dat willen doen? Dat is nog niet echt uitgekristalliseerd volgens mij.
Overigens ben ik het met je eens dat er talloze jongeren met een uitkering lopen te "lanterfanten", en dat het zaak is dat ook daarover nagedacht wordt hoe dit te veranderen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Daar geven ze veel meer aan uit zelfs dat die ene werkloze aan inkomsten ontvangt, maar ja dat is politiek en politiek daar snappen wij, burgers niets van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid doet geen zier om 55 plussers aan het werk te houden.
14 jaar geleden
Hele goede vraag, ik begrijp er ook niets van.
Werkgevers zitten niet te wachten op 45- plussers (de grens ligt op dit moment al tien jaar lager). En zoveel jonge mensen zitten onvrijwillig thuis. De overheid zou veel meer moeten inzetten op het aan het werk krijgen van zowel jongeren en het aan het werk houden van als 'ouderen'. Dan hebben we die rare AOW-regeling helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is alleen om de AOW-maatregel een menselijk gezicht te geven.
De overheid zelf gooit oudere ambtenaren er meestal uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar wat de overheid allemaal doet om de 55+ers aan het werk te houden. Ik heb er nog niets van gemerkt.

En als er genoeg jonge kerels lopen te lanterfanten dan is dat jammer. Maar moeten dan nu de 55+ers er uit geschopt worden om de jongeren aan het werk te helpen?

Op dit moment zit de economie nog niet zo erg mee dat er voor iedereen wel een baan te vinden is, maar ik geloof er niets van dat nu alleen maar de jongeren werkloos zijn en de ouderen allemaal zomaar een baan vinden.
itsme
14 jaar geleden
er lopen ook zoveel mensen van middelbare leeftijd te lanterfanten.. die ook geen zin hebben om te werken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik heb het nu over de 55 plussers he?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, voor mij kwam het negatief over alsof elke jongere zo zou zijn. excuus dan daarvoor.
Het oude vlees moet eerst op...

Neen, ook jongeren worden gestimuleerd door de overheid hoor. Denk niet dat dit meer of minder is dan 55+'ers.

Wel is het zo dat jongeren het kunnen permitteren om niet te werken omdat er altijd nog hun ouders zijn die wel wat willen helpen (in veel gevallen althans en natuurlijk tot op zekere hoogte).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid wil alle groepen die daartoe in staat zijn aan het werk hebben, dat geldt niet alleen voor 55-plussers. Dat laatste valt op dit moment meer op vanwege de discussie van het omhoogschroeven van de pensioensgerechtigde leeftijd. Ik twijfel of het de goede manier is, maar men wil gewoon de vergrijzing betaalbaar houden. Er worden ook maatregelen getroffen om jongeren aan het werk te krijgen, zoals bijvoorbeeld het streven naar een startkwalificatie voor alle jongeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid wil niet enkel 55-plussers aan het werk houden maar als het kan iedereen.Werkloosheid is te duur geworden.Het arbeidssysteem zoals het nu is veroorzaakt echter werkloosheid maar dat zullen ze nooit toegeven.We moeten naar een heel ander economisch systeem.