Ja, natuurlijk zien kinderen het verschil tussen een vrouwelijke en mannelijke Piet. (en als ze het niet zien dan horen ze het wel)
Maar het maakt voor hun geen verschil, oftewel, het is voor kinderen heel normaal.

In de wereld om hun heen zien ze toch ook vrouwen en mannen, en jongens en meisjes in de klas. Dus ze vinden het niet meer dan normaal dat het "Pietenbestand" uit zowel vrouwen als mannen bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

mijn kind {6 jaar} die wel

die zegt dan kijk papa een zwarte piet met tieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kind van zijn vader zeker ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee kleinkind van zijn opa haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn lieve min-naar is weer wakker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg je dan 'dat is een Pietin/Petra'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee wij zeggen een meisjespiet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan niemand beter zeggen dan een kind...Super +1
't Zal waarschijnlijk wel aan de leeftijd van een kind liggen. Ik heb ooit op tv gezien dat een peuterjuf voor haar klas met peuters een metamorfose onderging van juf naar zwarte Piet. Voor die kinderen was de juf er niet meer, maar was het zwarte Piet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kon het verschil toen ik klein was altijd zien, maar ik vond een vrouwelijke piet even normaal als een mannelijke piet. Alleen aan de kerstman en sinterklaas kon ik nooit zien of het een man of vrouw was, want ik had een keer een kleuterjuffrouw die deed of ze de kerstman was, ik vond het maar doodeng!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik aan mezelf denk van vroeger heb ik daar eigenlijk nooit bij stilgestaan,
als je nog gelooft in sint en piet dan is het gewoon zo., piet is piet. verder denk je niet eens.

zodra je ouder word en je gelooft niet meer echt dan ga je op bepaalde dingen letten en dan zien ze het echt wel.