hoe overwin je jaloezie?

iemand is heel erg jaloers op iets dat ik gekregen heb en zij niet.
nu doet ze er alles aan zodat ik opgeef en het alsnog van haar word.
ik moet nog 4 maanden vol zien te houden en dan is het geen wat ik heb onomkeerbaar (vaag he)
maar goed ze roddelt verzin smerige leugens.
hoe kan ik hier boven blijven staan.

Toegevoegd na 20 minuten:
heeft niets met zwanger te maken.

Toegevoegd na 13 uur:
Oké sorry ik zal de vaagheid doorbreken. Het gaat om een hoofdrol in een musical

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, ga je over vier maanden trouwen? Dan zou ik ook niet willen delen, hoor! Ik heb met je te doen want zulke mensen kunnen je leven verpesten. Veel succes en veel geluk! Een oplossing weet ik zo gauw niet. Probeer haar en haar leugens/roddels maar zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Echt heel naar voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het bij mijn eerste reactie bij het juiste eind heb, kan je toekomstige man haar misschien definitief uit de droom helpen door haar te zeggen dat hij haar lelijk, naar, onaantrekkelijk en een duivelin vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is al gehuwd.
Het zou, zoals meerdere vragen van B, haar sieren om duidelijker te zijn met haar vragen, zodat wij een antwoord op maat kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit je in het onderwijs? Ik ken een dergelijk iemand, een duivelin, die in het onderwijs zit in het westen van het land.

Het beste antwoord

Jij hoeft geen jaloezie te overwinnen. Probeer het te negeren als iemand jaloers is op jou. Als je merkt, dat er over jou wordt gelogen, kun je proberen het recht te zetten.
Het belangrijkste is echter om je niets aan te trekken van de jaloezie van andere mensen, want die mensen zijn je energie niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik ga haast denken dat je zwanger bent maar dat is dan een hele interessante situatie.
Maar het beste wat je kan doen is het gesprek met haar aan gaan, altijd. Leg haar uit hoe het voor jou in elkaar zit, en leg dat zo nodig ook aan de omgeving uit. Maar luister ook naar haar. Een goed gesprek kan wonderen doen, en als het niet werkt, dan heb jij er alles aan gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die leugens vertellen en roddelen, zoveel mogelijk op afstand houden! Ook niet je energie er meer in steken. Wat je om je heen nodig hebt zijn waardevolle vrienden die eerlijk, oprecht en betrouwbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag heeft niets te maken met het overwinnen van jaloezie, maar meer met het omgaan met mensen die ziekelijk jaloers en dus heel vervelend zijn.

Hoe je moet omgaan met mensen die roddelen en ziekelijke leugens vertellen hangt helemaal af van de verhouding die je tot die mensen hebt.

Als het bijv. je zus is, dan is het een ander verhaal dan wanneer het om een vage kennis gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van Bessy.
Blijkbaar ben jij zó gehecht aan dat wat jij hebt gekregen dat je het koste wat het kost wilt behouden. Ik weet niet waar het over gaat - je had wel iets duidelijker mogen zijn in je uitleg - maar wat het ook is, het is natuurlijk van de gekke dat jij 'het 4 maanden moet zien vol te houden' opdat die ander (vriendin, zus, kennis, collega?) 'het' niet krijgt. Het klinkt allemaal heel kinderachtig.

Grow up, let it go en wees niet zo bezitterig. Delen, dat is de kunst. Je zult zien hoe leuk het is, dingen delen. Gedeelde smart is halve smart, gedeeld geluk is dubbel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het niet delen. en het is eenmalig. ik ben vrijgevig genoeg in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar Lavender krijgt een plus van mij.
Want feit is dat het een wazig verhaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, ze gaat gewoon over 4 maanden trouwen en haar vriendin wil haar toekomstige man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, vriendin is het natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flauw verhaaltje ja, en áls het over trouwen gaat is het ook heel raar dat ze denkt dat de jaloezie dan voorbij en de man voorgoed 'van haar' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik ben gelukkig getrouwd
Poeh, vervelende zaak!!!
Deze "iemand" zal haar jaloezie moeten overwinnen en dat is aan haar, niet aan jou.
Dus ik denk dat je vraag meer betreft: hoe ga ik om met de jaloezie van een ander.

Dan zijn er naar mijn idee 2 mogelijkheden:
- Praten met haar. Vertel haar wat haar reactie en gedrag voor jou betekent. Hou het steeds bij jezelf.
Voor zover ik het nu kan bekijken, dus met deze info, heeft het niks met jou te maken, en gaat het om haar. Dus steeds wat ze ook beweert: terugleggen bij haar. Probeer een welles-nietes discussie uit de weg te gaan.
- Als praten niet helpt: haar negeren, uit haar buurt blijven, geen contact meer hebben.

Aan roddelen en leugens kan je niet veel doen.
Inderdaad erboven blijven staan en als anderen je er iets over vragen, dan vertel je jouw kant van de zaak. Dan is het weer aan hun wat zij ermee doen.

Als jij zeker weet voor jezelf, dat je in je goede recht staat, dan is het enige: standvastig zijn. Misschien hard, maar dat is zij ook.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je recht op hetgeen je is 'toevertrouwd'? B
en je op een eerlijke manier in het bezit ervan gekomen?
Heeft je tegenpartij het aan zichzelf of aan u te wijten dat zij er niet aan is geraakt?
Had zij er eveneens recht op?
Probeert zij in feite wraak op je te nemen door je te 'verlagen' en aldus zichzelf in haar eigen ogen teug te 'aanvaardbaar' te maken?

In elk van deze gevallen bestaat er niet de minste reden om je te laten vernederen door een 'afgunstige en jaloerse geestesgenote van de 'duivel'. 'Duivel' betekent immers 'lasteraar', en zelfs al heeft zo iemand een tijd lang succes, uiteindelijk zal ze in het oordeel gebracht worden en tot haar schande moeten ondervinden dat ze alleen maar haar eigen hartentoestand heeft openbaar gemaakt.

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt in de gemeente van (zogezegde) Jehovah's Getuigen waar ik dien, en al die tijd hebben zij zelfs God ervan trachten te overtuigen dat ik 'waardeloos' was, en 'fanatiek' omdat ik weigerde mijn goedkeuring te geven aan zwartwerk en andere vormen van wetteloosheid... Zelfs mijn reputatie moest eraan... Maar daarom kregen ze mij nog niet klein, hoewel ze nog steeds aan het proberen zijn.

Intussen wens ik je heel veel sterkte.
Paul
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat jij ook wel iets van haar wil hebben. Bedenk iets wat ze nooooit zou weggeven. Als ze dan nee zegt, moet je zeggen: "Zo denk ik ook over (jou voorwerp), dat geef ik ook niet weg."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dit zo lees, krijg ik het gevoel dat het over een half jaar contract gaat, wat omgezet word in een vast contract.
en dat iemand anders die vaste baan wil hebben,

Als er over mij geroddeld zou worden zou ik open en eerlijk vertellen wat er wel gezegd of gedaan is vertellen.
Ook zou ik duidelijk laten merken dat ik het niet leuk zou vinden, zonder proberen die ander zwart te maken. want als je dat zou doen, zou je net "zo slecht" zijn.
maar haar/hem wel confronteren, eventuele met de mensen die je gesproken hebt... zodat ze zien dat er een leugen in het spel is. bedoel, als jij niet liegt heb je toch ook niets te verbergen, Persoonlijk zou ik ook niet schreeuwen of lelijk doen. maar juist laten merken dat het je wel verdriet doet. en verder alles naast je neer leggen, en het geen wat je doet om het te behouden, zo goed mogelijk doen..
en echt die ander niet slecht maken...
uit eindelijk valt de persoon in kwestie echt wel door de mand. als jij laat zien dat jij je weet te gedragen..

maar goed, zoals meer mensen hier hebben gezegd.. het is wel een beetje een vage vraag, dus echt gericht antwoord geven is wel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij zou de vraag moeten stellen hoe krijg ik het terug :-)
Jij hebt het dus jij bent degene die zich goed moet voelen. Neem haar emoties niet over en geniet van je "overwinning" Maak haar probleem niet jouw probleem en dat ze dan leugens vertelt, zegt meer over haar dan over jou. Sta erboven en geniet van het geen nu van jou is en zing het die 4 maanden uit met het gevoel van een winnaar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste raad ik je aan om de daadwerkelijke gebeurtenis voor jezelf in kaart te brengen middels ''de 4 G's''. Gebeurtenis, gevoel, gedachten, gedrag.
Je kunt je afvragen of het echt met jaloezie te maken heeft en wat jou gedrag uiteindelijk op dit hele gebeuren is. Wanneer je dit voor jezelf duidelijk hebt en jouw eigen gedrag kunt aanpassen in een nieuwe situatie met die andere vrouw, dan interesseert het je wellicht niet eens meer dat zij dit allemaal doet. Jij hebt dit al bereikt!
Daarnaast kan het inderdaad handig zijn om met haar een gesprek aan te gaan. In alle kalmte probeer je jouw eigen gevoel in kaart te brengen. Niemand kan iets tegen jouw gevoel hebben omdat het iets van jouzelf is. Wat zij daarvan vindt, is haar probleem! Je blijft ten alle tijden open staan voor haar reactie en geeft haar feedback over de situatie. De richtlijnen van feedback geven kun je overal vinden! Het helpt jou en de ander! Succes!