moeten de voetbalclubs de politie-eenheid die voor een wedstrijd wordt ingezet zelf betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou wel moeten, uit respect voor alle andere mensen, met daarbij de vraag, voor wie worden dan de schulden die ze maken met de hooligans buiten hey stadium.? En niet te vergeten alle prostituees die zij denken te kunnen verkrachten voor vijftig Euro. Gewoon niet naar piemeltjes voetbal kijken dus, en er geen subsidies aan geven, geef het maar aan de hockey dames. Die gedragen zich nog onschuldig, en in ieder geval veel elite en socialer op. Presteren veel meer, krijgen daarvoor zelfs minder betaald in proportie, en leveren daarbij meer op. Zou het bijna benoemen als slavernij. Minus de bijna.

Antwoorden (1)

In tegenstelling tot enkele 'buitenlanden': nee. Die kosten komen dus voor rekening van de belastingbetaler. De inzet van politie rond voetbalwedstrijden kost (volgens de bron) 300.000 manuren per jaar.

Uit dezelfde bron:
" In 2012 uitte de Minister van Veiligheid en Justitie (...) het voornemen om de kosten van politie-inzet buiten het stadion door te berekenen aan de clubs, een voorstel dat – na zware kritiek van onder meer de KNVB – even snel weer werd ingetrokken met het argument dat buiten de stadions de overheid primair verantwoordelijk is voor openbare orde en veiligheid."

Dat mag waar zijn maar als er niet zoveel overlast door 'supporters' ontstond, kon ook de inzet van de politie minder zijn.
Computoon