Waar en hoe leven mensen in Syrië?

ik wil graag mijn werkstuk over Syrië houden, en ik had dus een paar vraagjes over Syrië.

Waar en hoe wonen mensen in syrië? in huizen, tenten, hutjes? Waar doen mensen hun boodschappen? waar werken ze? en wie werkt er in het gezin? gaan kinderen naar school of moeten die ook werken? en hoe gaan kinderen dan naar school of het werk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal-cultureel/25993-familieleven-in-syrie.html

Antwoorden (2)

Niet zo makkelijk te beantwoorden. Ik ben zelf in diverse midden-oosten landen geweest, maar niet in Syrië. Je kan er vanuit gaan dat de meeste mensen in stenen/betonnen huizen en flats wonen, althans in de steden en de grotere dorpen. In hele kleine plaatsen misschien in lemen hutten.
Syrië is niet bekend om nomaden die in tenten wonen (al zullen er beslist wel enige zijn).
Ze hebben winkels en kleine supermarkten en overal markten. Er zijn allerlei werkkringen net als bij ons. Maar over het algemeen werken de mannen, niet de vrouwen.
Kinderen gaan naar school, voor meisjes kan het moeilijk gemaakt worden in streken waar de Taliban het voor het zeggen heeft. Ik geloof alleen niet dat die in Syrië erg actief was voor de oorlog.
Na de oorlog zal er wel veel veranderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kom uit Syrië, ik weet dat ik 4 jaren te laat ben misschien zie je mijn antwoord niet maar ja, onze leven was perfect (voordat de oorlog begint), Syrië is een hele mooie land, Damascus was het mooiste arabische stad in 2009, we leefden in flatten we hadden kleine supermarkt in elke straat of meer, we hadden alles, het leven was perfect in het grote steden maar in dorpen het ging niet zo goed, we hadden restauranten, zwembadden, goede scholen, gewoon alles, sommige denken dat we in tenten leefden hahaha XD