Klopt het dat ze in duitse zwembaden naakt douchen?

een jaar geleden
7.6K
Amadea
een jaar geleden
Nee, niet in Duitsland. Dit gebeurt echter wel in Denemarken en Zweden.
Cryofiel
een jaar geleden
Ligt eraan welke douches je bedoelt. Is feitelijk net zoals in Nederland.

In de douches ná de kleedkabines maar vóór het zwembad, voor iedereen, wordt in zwemkleding gedouched. Dat doe je na het omkleden en voordat je gaat zwemmen. En, als je dat wilt, ook weer na het zwemmen en voor het omkleden.

Sommige zwembaden hebben ook groepsomkleedruimtes. Als daar ook douches zijn, wordt daar naakt gedouched. Wel mannen en vrouwen gescheiden. Net als bij veel sportclubs - in feite worden veel zwembaden ook door sportclubs gebruikt voor hun trainingen.

Antwoorden (1)

Ja, dat klopt, heerlijk vrij van alles. Ik doe dat ook. Weet wel dat er gescheiden kleed en douche ruimtes zijn voor mannen en vrouwen, voor gezinnen zijn er vaak ook grotere kleedruimtes voor het uit & aan kleden.
Maar het is zeker geen verplichting, ook het dragen van een badjas wordt veel gedaan.
een jaar geleden