Volgend jr 650000 werkelozen,waarom niet verpl werken bij of voor een sociale werkplaats en een koncurr prod maken voor de wereld markt?

Produkten leveren tegen een aantrekkelijke prijs, en zo op die manier minimaal 50% van de uitkering terugverdienen cq besparen voor de regering!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben het niet eens met het feit dat werkelozen verplicht zouden moeten werken bij een sociale werkplaats. Wel vind ik het feit werkelozen een interessante discussie. Want hoe komt het toch dat er nog moeilijk gedaan wordt over het minimum van de WW, terwijl er nog genoeg banen voorhanden zijn? Dan bedoel ik even niet nu, midden in de crisis, want nu loopt het aantal werkelozen alleen maar op. Maar tot ruim een jaar geleden. Bedrijven schreeuwden om personeel, en toch konden ze het niet krijgen, en dat terwijl er wel werkelozen zijn.
Volgens mij moeten die werkelozen wat beter gevolgd en/of gescreend worden. Wat zijn dat voor mensen? Ik heb zomaar het gevoel dat daar een aardig percentage tussen zit dat het wel best vindt om de hand op te houden voor de WW uitkering, en dan maar schreeuwen dat ze er niet rond van kunnen komen.
Nou, ben benieuwd hoeveel minduimpjes dit antwoord gaat opleveren :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou niet graag producten ontvangen van personen die het moeten maken maar er geen zin in hebben. wie weet klooien ze ermee of wordt het niet goed gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soliciteren is al verplicht. Als de baas je dan niet wil hebben, blijft er alleen productiewerk over. En velen gaan daaraan (letterlijk) kapot. Moet je dat verplichten?

De beste oplossing is m.i. dat de meesten gewoon een paar uurtjes werk inleveren. Zodat er meer plaats is voor anderen. Men moet niet zo halsstarrig vasthouden aan '38 uur is een volledige werkweek'. Waarom niet 35? Houdt je meer vrije tijd over - dat mag toch wel eens, met al die automatisering die we achter de rug hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dan wel voor hetzelfde geld neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas.. Dat kan niet. Maar laten we de beschikbare arbeid zo gelijk mogelijk verdelen.
Als je echter 5% van je uren in moet leveren, is 't _niet_ zo dat je (op lange termijn) ook 5% van je loon zou moeten inleveren. Want, de werkenden hoeven dan immers minder te betalen (via belastingen) voor de uitkeringen van werklozen. Misschien is 't netto resultaat zelfs wel nul, omdat de 'economie' aantrekt als iedereen werkt i.p.v. werkloos thuis zit. MAAR: dit effect zal je dus niet op hele korte termijn zien. Dáárom zullen verreweg de meeste mensen tegen arbeidstijdverkorting zijn als er veel werkloosheid is. Omdat de meesten dus alleen naar de korte termijneffecten op hun beurs kijken.
Erg idialistisch idee, maar geloof niet dat het werken zal! Alle producten hebben een prijs en er moet wel op verdiend worden en dat lijkt me dat dat in dit geval niet gebeurd. Kost dus allen maar geld en levert niet genoeg op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien de overheid gaat concurreren met productiebedrijven gaan de andere productiebedrijven failliet of moeten sterk inkrimpen. Daardoor groeit de werkloosheid juist. De overheid heeft met eigen productiebedrijven wel goedkope werknemers (lees slaven) maar dat gaat niet lang goed. De overheid is met 1 miljoen ambtenaren nu al veel te groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sociale werkplaatsen gaat het ook niet zo goed op dit moment,en deze worden gesubsidieerd door de overheid.
laat degenen die het willen vrijwilligers werk doen,en degene die nooit hebben willen werken die krijg je toch niet aan het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat gedwongen arbeid is. En dat mag niet.

Daarnaast is het wel een kortzichtige beredenatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen moeten wel op de juiste plek zitten met hun werk, geen gave voor dat werk dan lukt het je ook niet.
Dus geen goed idee.

Bedenk maar iets moois ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sociale werkplaatsen krijgen subsidie en zijn echt bedoeld voor mensen met een handicap. Door daar werklozen te plaatsen worden de wachtlijsten voor de gehandicapten nog groter en deze zijn al zo lang.