Is er nou wel of niet geschoten toen de auto op koninginnedag door de eerste (of een andere) afzetting reed ?

Ik hoor geruchten dat er geschoten is, maar heb dat (nog) nergens gelezen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je alle film- en videomateriaal dat er gemaakt is naluistert zou je die schoten moeten horen. Tenzij er met een geluidsdemper is geschoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Djools, dan moet je er wel vanuit gaan dat het geluid van een dusdanige kwaliteit is dat je dit nog kunt onderscheiden, de meeste opnames die ik gezien heb waren dichtbij het monument opgenomen. Als er geschoten is lijkt het me waarschijnlijker dat dit gebeurde op het moment dat hij richting het publiek reed, dus nog voor dat hij mensen had geraakt met zijn auto, dat is zeker op enige afstand van waar de meeste beelden gefilmd zijn, althans de beelden die ik gezien heb dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het filmpje van de bus was te horen hoe de dader door de hekken reed (twee keer). Dus wie weet wat er nog meer te horen is.

Andere antwoorden (2)

Het is in de persconferentie keihard ontkent. En ik denk dat agenten niet eens de tijd hadden om een wapen te trekken en gericht te schieten, zo snel ging het allemaal.
Aan de andere kant werden op dezelfde dag twee kinderen geïnterviewd die vol hielden dat ze agenten zagen schieten. Je vraagt ze af waar ze dat vandaan haalden, echt kleine kinderen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persconferentie heb ik ook gezien Antwoordman, maar ik heb bijvoorbeeld ook een interview gezien met een politiewoordvoerster gezien (kennelijk nogal kort na de gebeurtenis) waarin zij aangaf dat de verdachte mee was genomen naar het bureau voor verhoor. Ik betwijfel zeer of dat in werkelijkheid wel gebeurd is. Als iemand overigens gehoor geeft aan een stopteken en vervolgens omkeert en wegrijdt om vrij kort daarna te doen wat er nu gebeurd is lijkt het mij dat een getrainde agent op de juiste plaats nog wel een paar schoten kan lossen. Ik las toevallig vandaag nog iets over agenten die zijn vrijgesproken van een dodelijk schietincident waarbij ze schoten op een auto die op hen inreed. De bedoeling daarbij was te richten op de benen van de bestuurder en op de banden van de auto zo stond te lezen in het artikel, maar daarbij is een van de twee inzittenden van die auto dodelijk gewond geraakt. Of deze lezing klopt twijfel ik overigens ook, als je gaat schieten in een omstandigheid als de beschreven situatie lijkt het me stug dat je gericht op benen kunt gaan schieten terwijl die ook nog eens van een automobilist zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karst was wel voorgeschoten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman. Ik denk dat kleine kinderen die agenten zien met een getroffen pistool al snel concluderen dat er geschoten is. Ook als ze verder niks hebben gehoord. Het ZIEN van een pistool is dan al genoeg.
AWM
14 jaar geleden
Ik vind een getroffen pistool een mooie verschrijving :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook!
Als er geschoten is dan is dit gebeurd door iemand met een "license to kill"...

We zullen er nooit achter komen, aangezien deze mensen voor de wet niet bestaan. Net zoals een x-aantal AIVD'ers, BBT'ers, DKDB'ers etc. voor de wet niet bestaan...

Als het om die reden kei hard ontkent wordt, dan zal het ook altijd ontkent blijven worden...