Waarom schreeuwen kinderen tegenwoordig zo als ze met elkaar aan het spelen zijn?

Kwestie van opvoeding?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Kinderen doen het altijd en zullen het altijd doen. Het hoort bij het kind zijn en het spelen. Daarnaast denken kinderen hoe harder ik praat hoe beter iemand luistert.

Tegenwoordig zijn de ouders veel minder vaak in de buurt van het kind en kunnen ze het minder corrigeren. Ook is het momenteel een trent om op ieder kind te letten en aan de hand daarvan meteen te oordelen of de ouders wel of niet kunnen opvoeden.

We letten er nu meer op dan dat we vroeger deden. Toen was het normaal dat kinderen op straat speelden en schreeuwden. Sinds de auto's er zijn kunnen kinderen amper meer buitenspelen en valt het dus ook op als er kinderen herrie maken.

En vergeet niet het is nu eindelijk weer lekker weer dus ze zijn weer buiten. Waarschijnlijk hebben ze de afgelopen tijd veel minder buiten gespeeld i.v.m. slecht weer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat ze dat altijd al gedaan hebben en altijd zullen doen. Waarschijnlijk is het eerder dat jij ouder bent geworden en je hier nu eerder aan stoort.

Overigens denk ik wel dat sommige kinderen irritanter zijn geworden, wat wel grotendeels komt door de opvoeding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De oren van kinderen tot 12 jaar zijn nog niet volledig ontwikkeld. Als zij met elkaar communiceren en er zeker van willen zijn dat men elkaar verstaat, gaan ze logischerwijs harder praten. Daarnaast speelt het spelelement ook mee. Degene die het hardste schreeuwt, krijgt vaak gelijk. Tijdens het spelen worden dus ook rollen verdeelt onder kinderen. Zoals de baas spelen, onderdanig zijn en ook meelopen. Het antwoord is dus tweedelig: minder ontwikkelde oren en het verkrijgen van een positie binnen een groep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen schreeuwen tegenwoordig niets harder dan vroeger. Ook schreeuwen kinderen niet harder dan volwassen mensen in dezelfde situatie doen. Laat een groep volwassen maar eens bijv. tikkertje gaan spelen, dan maken ze net zoveel kabaal of misschien zelfs nog wel meer dan de kinderen. Wel zijn kinderstemmen hoger dan volwassen stemgeluid, dus het klinkt wat scheller. Ook hebben kinderen wat enthousiaster gedrag dan volwassenen. Ze zijn nog speels, maar dat hoort bij hun leeftijd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kinderen tegenwoordig zo schreeuwen als ze spelen, ligt aan jouw 'tegenwoordig'. Je wordt een dagje ouder :-) Je kan je gewoon niet herinneren en zelfs niet meer voorstellen hoe jij zelf was bij het spelen op het schoolplein, bij het rolschaatsen, skateboarden, knokken om een gestolen, waardevolle bonk. Jouw tegenwoordig staat kennelijk al een eindje af van het tegewoordig van de kinderen waar je het over hebt.