Hoe kan het dat de vrouw door de jaren heen is onderdrukt?

Dit is nog steeds helaas het geval in Nederland, vrouwen krijgen minder verantwoordelijkheid dan mannen en verdienen nog steeds minder in dezelfde functie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

In het begin van de tijden. Zochten vrouwen de bescherming bij een man die sterk was en grond had dat hij kon verdedigen. Mannen die sterk waren hadden daardoor ook vaak meer vrouwen. Hieruit is dat ontstaan.
Tot op heden is dat zo gebleven vrouwen krijgen kinderen en werkt vroeger in en om huis. Gelukkig is dat de laatste 40 jaar aan het veranderen
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met het geloof. En de aanhangers die dat geloof steeds meer kregen.

*"Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden (...) want de vrouw is door de verleiding in overtreding gevallen... enz." (1Tim. 2:11-14)*

omdat mensen zou gelovig waren zijn ze zich hier steeds meer naar gedragen en het steeds meer als waarheid gaan beschouwen.

Dat had te maken met een machtspositie die mannen toen hadden en die ze niet wouden opgeven.

Dit heeft dus niks te maken met oertijd en pre-historische mensen.

Toegevoegd na 1 minuut:
heel vroeger waren er zeker wel machtige vrouwen, en ook de rol van verzorgende van de vrouw werd veel meer gerespecteerd en als waardevol gezien.

ook in oerstamen was die rolverdeling er wel, maar was de een niet minder dan de ander, men had simpelweg andere taken, omdat men simpelweg beter was in die taken. Vanwege de biologische eigenschappen van de mannelijke mens en de vrouwelijke mens