Doordat de persen steeds draaien, stijgt de geldontwaarding.

Meer geld in omloop brengen is inflatie. Het is staatsvalsemunterij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een klein voorbeeldje: diamanten die zijn zoveel waard omdat het een zeldzame steen is. Dus hoe meer diamant er word gevonden, hoe minder zeldzaam deze word en hoe minder deze steen gaat kosten. Zo werkt dat ook met geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vraag naar bepaalde producten stijgt, dan zullen de prijsen zeer waarschijnlijk stijgen.

Als grondstoffen duurder worden. Dus als je een product moet maken voor bijvoorbeeld: €1,- en de kosten om het product te maken stijgen, moet je dat doorberekenen in de verkoopprijs.

Winst. Bedrijven verhogen hun prijzen om meer winst te maken.

Loon. Als de lonen stijgen, zullen bedrijven hun producten duurder maken, om nog evenveel winst te maken.