Er is vandaag ingebroken bij een familielid van me. Ze hebben o.a. de paspoorten meegenomen. Wat zouden de inbrekers daar mee kunnen doen?

Zouden die paspoorten misbruikt kunnen worden voor identiteitsfraude of is daar meer voor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, vooral als je er zelf niet bij geweest bent. vreemde mensen die met hun tengels in jouw spullen zitten... bah.

Het beste antwoord

In theorie kunnen ze het gebruiken om zich te identificeren, als ze maar genoeg op de persoon op het paspoort lijken (En in geval van online / copie insturen: ALtijd). Hiermee dan leningen aangaan, danwel andere verplichtingen.En uiteraard zijn ze interessant voor de zwarte markt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebruiken om bijvoorbeeld de grens over te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Identiteitsfraude inderdaad, met dat paspoort en creditcard/andere betaalpas kan je makkelijk online dingen bestellen. Dus snel aangifte doen en de passen laten blokkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paspoorten zijn zeer waardevol voor kwaadwillenden, op andermans identiteit allerlei criminele activiteiten uitvoeren, noem maar op. Kijk eens op : www.fraudehelpdesk.nl of op www.overheid.nl/identiteitsfraude. Een paspoort of ID-kaart is op de zwarte markt soms zo'n 50.000 euro waard. Belangrijk is om direkt aangifte van vermissing te doen en ook bij je woongemeente aan te geven dat je document gestolen is (moet sowieso als je een nieuw reisdocument nodig hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik niet doen...een handeltje in paspoorten loopt nogal snel in de gaten en de consequenties zijn niet mis!