Had de overheid ooit coffeeshops moeten laten toestaan?

Je krijgt er alleen maar gezeur van.
In Noord-Brabant moesten er al meerdere sluiten vanwege de Belgen en Duitsers die er komen.

Omdat het daar natuurlijk illegaal is
Dat was te verwachten.

Waarom doet de overheid zoiets? Om meer belastingsgeld te ontvangen? Of welke andere reden. Komt er zo niet meer criminaliteit?
En speelt de samenleving daarbij niet een grote rol m.b.t normen en waarden?

Ben benieuwd!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik merk dat mensen drugs verdedigen. Als drugs onschuldig zijn waarom worden er dan zoveel moorden gepleegd "onder invloed van". hoeveel huiselijk geweld is er niet door overmatig drank of drugs gebruik etc. mensen denken al vanaf het begin het allemaal zelf wel even goed te weten, en doen dus ook gewoon maar wat, vandaar dat het zo’n zooitje is in de wereld. oorlogen, honger, moord en doodslag, mensen die hun gezin uitmoorden noem het maar op. drugsgebruikers denken altijd "op de goede manier" te gebruiken net als alcoholisten altijd denken niet te veel te drinken. en dan God de schuld geven terwijl de mensheid het allemaal aan zichzelf te danken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Minder coffeeshops betekent meer straathandel. Criminaliteit wordt echt niet minder als je coffeshops verbiedt.
De drooglegging in Amerika is het beste voorbeeld van hoe het niet moet; tijdens de drooglegging heeft in Amerika de maffia zich ontwikkeld en ze hebben er nu nog last van.

Toegevoegd na 2 uur:
Veel overlast die duidelijk komt van dronken café-gangers (zoals plassen in brievenbussen)wordt ook toegeschreven aan coffeeshop-klanten.
Men is vaak bij voorbaat tegen omdat men de consequenties van het alternatief niet wil of kan overzien,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 jarige coffeeshop is zelfs gesloten. In een klein stad ergens in zuidhollandzuid. I.v.m last van burgemeester. Afgelopen 1 jaar geen coffeeshop hiero. Dus ik weet niet waaraan dit ligt. Er is rookverbod in horeca's. Maar een coffeeshop valt ook onder horeca. En er wordt steeds gerookt. Dus het is heel ingewikkeld. Raarmaarwaar.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik woon hadden we tijden ook geen coffeeshop, maar wel verkoop vanuit appartementen. Officieel bestond dat niet, dus de politie kon daar niets aan doen. Nu is de officiële coffeeshop er wel, aan de rand van de stad, en zijn de problemen minder, behalve voor diegenen die er nu in de buurt wonen, en zij die er per definitie last van hebben.

Dat er Belgen en Duitsers komen, hoeft op zich geen probleem te zijn. Omdat wij de enige in Europa zijn die drugs niet zwaar illegaal maken, komen velen wel speciaal hierheen om hun waar te halen. Maar verbieden lost het niet op, harddrugs zijn immers ook verboden, en wellicht nog makkelijker te krijgen dan softdrugs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn dorp wordt er een nieuw te openen coffeeshop doorheen gedouwd, ondanks dat 74% van de bevolking ertegen is, en hij op zo'n 100m van een jeugdontmoetingscentrum en middenin een woonwijk gepland wordt, waar aan weerszijden mensen met kleine kinderen wonen.....
Er wordt druk geposterd en handtekeningen verzameld, maar er wordt blijkbaar tegen dove oren gepraat.
Hij kómt er, ondanks alle protesten - niet óf hij er wel zo nodig moet komen, maar per wanneer hij opengaat.
Ik vraag me af, wie hier nou beter van wordt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want dat is tolerant, iets wat we moeten blijven zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker... Nederland wordt geprezen wereldwijd voor zijn drugsbeleid... Nergens ter wereld is er zo weinig overlast als in Nederland met betrekking tot drugs...

De overheid staat het toe omdat er met drugs niets mis is... Waarom staan ze alcohol toe, omdat Jezus wijn maakte van water?

Iemand die drugs gebruikt op de goede manier is gelukkig... Wat is daar op tegen?

Speelt de samenleving een grote rol met betrekking tot normen en waarden? Nee andersom... Waarden en normen spelen een grote rol in de samenleving, vooral als die van bovenaf opgelegd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat men over het algemeen te weinig heeft nagedacht bij het legaliseren van soft drugs. Neem nou grens steden en plaatsen. Hier in Enschede zaten eens als 17(!!!) coffeeshops (op 150 000 inw) nu nog ''maar'' 10 omdat ze beseften dat alleen met strengere regelgevingen en waarschuwingen teveel ''rotzooi'' kon worden tegengegaan... maarja gevolg is dat er nu ook gewoon op straat gedeald aan de vele duitse drugstoeristen dus...