wie kan je contacteren bij vragen over een geparkeerde auto die er al maanden staat.?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
de gemeente?
paulus811
6 jaar geleden
via rdw.nl kun je controleren of de auto gestolen is. Dat een auto maanden geparkeerd staat is op zichzelf niet strafbaar. https://ovi.rdw.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doordat u het woord 'contacteren' gebruikt voor contact opnemen kan het zijn dat u in Vlaanderen woont.
In België is de kentekenregistratie niet gelijk aan de registratie van de Nederlandse RDW
http://kentekencheck.me/kentekencheck-belgie-de-mogelijkheden/

Antwoorden (2)

Je kunt contact opnemen met de politie om dit te melden. De politie kan, als daar aanleiding toe is, via het kenteken de eigenaar opsporen. Als de auto er al maanden staat kan het zijn dat de apk en/of de verzekering zijn verlopen of dat de wegenbelasting niet wordt betaald. Dat zijn allemaal aanleiding tot nader onderzoek.

Je zegt in de vraag "bij vragen", maar uiteraard kan de politie je geen informatie geven over de eigenaar van de auto. Dat kan alleen als jij schade hebt van deze auto en de gegevens nodig hebt om de schade te verhalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook bij schade achterhalen eigenaar alleen via de politie
https://www.diks.nl/blog/eigenaar-achterhalen-kenteken/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JoanDArc De informatie in die link is niet compleet. Door een briefje te sturen naar de RDW, vergezeld van de aangifte van schade, krijg je de gegevens van de eigenaar gewoon thuisgestuurd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat lijkt mij een fabeltje, RDW geeft geen info over adressen van kentekenhouders.
http://www.rdwovi.nl/kenteken-zoeken-eigenaar.php
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JoanDarc De RDW doet dat wel degelijk, het is dus GEEN fabeltje. De link die je plaatst is wederom NIET van het RDW. Hier een link van het RDW waar je dit kunt nalezen: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Wie-mogen-persoonsgegevens-opvragen-uit-het-kentekenregister.aspx?path=Portal/Particulier/Uw%20registratie%20bij%20de%20RDW/Hoe%20beschermt%20de%20RDW%20mijn%20privacy? Er staat: "[Uitzondering waarbij de RDW geen toestemming vraagt aan de geregistreerde eigenaar/houder:] Als u gegevens opvraagt over een voertuig dat is betrokken bij een verkeersongeval waarbij u of uw voertuig schade heeft opgelopen. U moet dan een kopie van het proces-verbaal meesturen met uw aanvraag."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zelfs dan is het niet zeker dat men de gegevens krijgt. Bij de opmaak van een proces-verbaal bij aangifte schade zijn de gegevens al door de verbalisant opgevraagd. Na storting van een bedrag t.n.v. de RDW wordt nog een onderzoek gedaan. Er kan zelfs een blokkade rusten op het kenteken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er een proces-verbaal wordt bijgevoegd is het niet van belang of een particuliere eigenaar van het kenteken toestemming geeft voor deze opvraging of een algehele blokkade heeft geplaatst. (Het kan natuurlijk bij grote uitzondering zijn dat het een kenteken is dat een bijzondere status heeft en daardoor niet zonder meer opvraagbaar.)
Hallo, mogelijkheid die werkt is kenteken opnemen en doorgeven aan dichtbijzijnde politiebureau, deze kunne deze auto na checken en er eventueel iets aan doen, mocht dit nodig zijn! Gr. Ludgardon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+precies dat is de juiste weg.