Er is Koninginnedag, vaderdag, moederdag, bevrijdingsdag, dierendag etc. Zouden wij een kinderdag kunnen maken?

Vroeger zeiden mijn kinderen regelmatig waarom is er geen kinderdag? Dus gaan wij nu als Nederlands volk ook een kinderdag maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (19)

SINTERKLAAS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) dan verpest je de kinderdag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is die zak niet groter vraag ik me wel eens af ?
Dan kan er meer mee terug naar Spanje :)
Dat is al.

elke dag van de week... behalve moederdag, dat is half kinderdag, half moederdag.
itsme
13 jaar geleden
Elke dag is kinderdag als je je taak als opvoeder,leerkracht serieus neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes
Nee, vind ik niet.
Ik zei vroeger toen mijn kinderen nog klein waren dat Sinterklaas voor de kinderen een speciale dag is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan!

En desnoods ook nog een babydag.
Een dag voor de hond.
Een dag voor de kat.
Een omadag.
Een opadag.

Sssst, maak nou de winkeliersverenigingen niet wakker...
Het gaat ons uiteindelijk alleen maar meer geld kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ouders ben je er 365 dagen per jaar voor de
kinderen.
Dus het antwoord op je vraag is, dat is er al 365 dagen
per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen zeuren daar wel is over dus ik zou zeggen gewoon doen, zak m&m's, papieren feesthoed en ze kunnen een jaar niet meer zeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) ik vroeg het vaker ook, achteraf denk ik het is vrij makkelijk de spil er uit te halen, gewoon zgn vieren en klaar.
Natuurlijk kunnen we dat, maar we doen het niet. Puur omdat het geen toevoegde waarden voor onze kinderen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben al een kinderdag op de agenda staan aldus wikipedia

Toegevoegd na 29 seconden:
en wel, binnenkort !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kinderdag lijkt mij nogal overbodig. Het is al gezegd maar sinterklaas is één groot kinderfeest, of cadeaus onder de kerstboom,zal maar niet beginnen over de hoeveelheid vakantie kinderen hebben.. Kinderen lijden over het algemeen een superleuk leven en daar hoeven zij geen speciale dag voor te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn we meteen van dat gekke en achterhaalde gedrocht af, wat bovendien onvoorstelbaar veel geld kost.
Maak van koninginnedag maar een kinderdag hoor.
Logisch dat een kind daar om vraagt.
Alleen: wanneer houdt kinderdag op? Bij de leeftijd van 18? Of zodra de laatste ouder (grootouder) is overleden?
Sommige 70-plussers hebben nog een vader/moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In turkije bestaat er wel al zoiets als de dag van het kind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, in Nederland is dat niet nodig.
Hier hebben kinderen al alles wat ze nodig hebben en bovendien het Sinterklaasfeest.

Het schijnt er trouwens al te zijn, maar er blijkt niet veel behoefte aan, anders zou het wel gevierd worden.\

In veel voormalige socialistische/communistische landen zoals Polen, Roemenië, Rusland en Tsjechië, en in landen als India, China, Duitsland, Verenigde Staten en ...
Nederland is kinderdag op 1 juni.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdag"

Een internationale kinderdag, dat zou wel meer belangstelling mogen hebben:

In 1954 sprak de Verenigde Naties een aanbeveling uit om een kinderdag („Universal Children's Day“) te houden om hiermee de kinderrechten actueel te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Sinterklaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er voor de kinderen genoeg feest naast kerst de verjaardag en sinterklaas hebben de koters ook feest als de grote feesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elk kind wil natuurlijk een kinderdag, maar wat willen ze dan op die dag doen?? cadeautjes krijgen en taart eten? natuurlijk gaat het bij de kinderen alleen maar om de cadeautjes, en niet het idee dat het een echte feestdag is. je kinderen krijgen toch het hele jaar de aandacht! dus waarom zou er dan 1 speciale dag zijn waar ze nog meer aandacht krijgen die ze eigenlijk al hebben. en de ouders kost het alleen maar geld voor de cadeautjes, terwijl de kidneren normaal (als het geen kinderdag is) ook al een cadeautje krijgen. tenslotte moeten de kinderen toch ook leren dat het leven niet alleen draait om feesten en cadeautjes.

het is natuurlijk wel een ander verhaal als de ouders van de kinderen nooit thuis zijn. dan is het wel leuk als het kinderdag is en de kinderen hun ouders kunnen zien. maar er zijn ook nog genoeg andere leuke dagen.....verjaardag.sinterklaas,kerst,pasen.

ik hoop hierbij dat je een beetje antwoord hebt, en waar het uiteindelijk op neer komt is dat de kinderen eigenlijk elke dag al verwend worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger heb ik dat ook aan mijn ouders gevraagt en toen kreeg ik het antwoord: het is elke dag kinderdag. Maar,
bij koninginnedag, moederdag, vaderdag en dierendag krijgt de persoon of dier cadeautjes....dus ik begrijp niet waarom mensen zeggen dat het elke dag kinderdag is, want geven de mensen die dat zeggen hun kinderen elke dag cadeautjes en ontbijt op bed en gaan ze elke dag met hun kinderen naar een pretpark?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd : elke dag is Kinderdag.
Daarnaast heeft elk kind natuurlijk zijn verjaardag, en hebben we ook nog zoiets als Sinterklaas, bij uitstek leuk voor kinderen. Kinderdagen genoeg zou ik zo zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we daar niet aan beginnen.
De kinderen komen niets te kort in een normale situatie.