Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft het zo lang (maar liefst tien jaar) geduurd voordat er in New York een monument kwam ter nagedachtenis aan de slachtoffers van 911?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Daar zijn veel redenen voor.

Verdriet verwerken.
Puin ruimen.
Overleg met nabestaanden.
Waar moet het komen?
Wie maakt het?
Hoe moet het eruitzien.
Opdracht maker geven.
Ontwerp schetsen.
Goedkeuring.
maken.
Plaatsen.
Voor je het weet zijn er 10 jaar om!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, en waarschijn lijk nog veel meer, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, Rieneke.
Het is een enorm monument, zeker niet iets dat veel sneller gebouwd had kunnen worden. Ook duurde het heel lang voordat al het puin weg was, volgens mij iets van 10 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarbij, er is nog steeds een dreiging. Ik keek net het nieuws en Obama stond al achter kogelvrij glas zijn speech te geven. Als dit 9 jaar eerder gegeven was was de kans op opnieuw een terroristische aanslag vrij groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kogelwerend! De ramen van mijn huis zijn ook kogelvrij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gelijk, sorry voor de fout.
Er zijn er heel veel (geloof me, ik was er deze zomer.) Alleen die waren niet officieel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het héél erg lang heeft geduurd voordat men de lichamen (of kleine gedeeltes ervan) kon bergen en identificeren.
Zelfs na lange tijd hadden mensen er moeite mee dat shovels aan het werk moesten om puin te ruimen.
Zal ook zeker niet makkelijk zijn geweest voor nabestaanden, die nooit meer dna-technisch bewijs hebben gekregen dat hun dierbare is omgekomen, om die shovels ruig door dat puin heen te zien gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding