Hoe zijn de 'Sociale omstandigheden' in Ierland?

Hoi allemaal,
Ik maak een werkstuk over Ierland, nu ben ik bijna klaar, maar er is een ding waar ik tegen aan loop, dat zijn de sociale omstandigheden. Waar ik ook zoek, ik kan nergens vinden wat mijn vraag beantwoord. Kan iemand mij helpen die er misschien het een en ander van af weet?

Dit is wat ik moet weten:
-Hoe regelen ze dorpszaken? Raad van oudsten/ burgemeester...
-Hoe gaan ze om met geboortes, volwassen worden, huwelijk, dood e.d. om?
-Hoe leven ze , gezinsverband ? Verhoudingen mannen-vrouwen? Hoe gaan ze met ouderen om, familie?
-Hoe is de gezondheidszorg?
-...

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Alvast een kleine bijdrage

Het gezinsleven is voor de Ieren heel belangrijk. Hoewel Ierse woningen tegenwoordig meestal geen open haardvuur meer hebben, is de keuken wel altijd het middelpunt in het gezinsleven gebleven. In een Ierse keuken wordt de stand van zaken besproken, vrienden onderhouden, verhalen verteld en gemusiceerd. Kenmerkend voor Ierland zijn immers ook de talloze volksliederen.

http://users.telenet.be/edwine.mathei1/public_html/ierland.htm

Ierland is de beste plek om te wonen in de wereld, volgens een "kwaliteit van leven" beoordeling door Economist magazine.

Het land combinatie van toenemende welvaart en traditionele waarden geeft het de voorwaarden waarschijnlijk om zijn mensen gelukkig, het onderzoek gevonden.

http://www.newtotown.ie/forum/nl/living-ireland/ireland-best-place-live-world-economist-218.html

Ik denk dat er niet zoveel verschil is hoor als hier met Nederland met geboorte, huwelijk etc.. google eens op gezinsleven in Ierland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend bedankt!

Andere antwoorden (2)

Wat ik vooral merk als ik in Ierland kom is de voelbara o zo vriendelijke, beleefde manier van omgang onder de mensen, al ken je elkaar niet.
Het is een zeer gastvrij volk.
Goede service en dienstverlening staan zeer hoog in het vaandel. Als ik dan weer terug kom in Nederland merk ik weer hoe onbeschoft mensen eigenlijk kunnen zijn soms.

Ik heb ook het idee dat Ieren onderling in de familie vaak wat vrijer met elkaar omgaan niet zo formeel zoals je bij ons wel eens ziet en dat schept een bijzondere warme band.

Het geloof is er ook een groot onderdeel van het leven.

En je ziet ook vaker dan hier dat Ierse families dichtbij elkaar wonen of bij elkaar, op het platteland bezitten velen een stuk land indien mogelijk , wat voor de Ier ook van belang is en zodoende de kinderen bv op hetzelfde stuk grond als de ouders wonen.

De verhoudingen tussen mannen en vrouwen is voor zover ik weet helemaal gelijk.

Het is een trots volk en niet te vergeten zeer muziekaal en vol verhalen, mythen en goede humor.

Kortom dit zijn mijn ervaringen met Ierland en hun mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend bedankt! Ik heb je antwoord goed kunnen verwerken in mijn werkstuk. (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel graag gedaan en veel succes ermee!
Hier http://www.culturescope.nl/content/view/163/48/lang,nl/ vind je alle cijfers en statistieken en hierhttp://www.netherlandsembassy.ie/ vind je de overige info van het consulaat in ierland. Succes!