Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er er nog landen op de wereld waarvan een bepaalde regio/gebied onafhangkelijk wil worden? en waar dit ook dreigt te gebeuren?

bijvoorbeeld Quebec of het Baskenland?

( een uit elkaar dreigendt te vallen land)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
671

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tibet? Altijd gedonder daar, en inderdaad het Baskenland is altijd erg gezellig wat dit betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel aan mij liggen, maar Tibet is toch gewoon overgenomen door China, ik zou in zo'n situatie niet durven spreken van onafhankelijk willen worden, maar eerder van onafhankelijk geweest zijn en toen geannexeerd.

Andere antwoorden (6)

Catalonië versus Spanje.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ik denk aan onze ABC eilanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die willen juist NIET zelfstandig worden! Dat heeft Hirsch Ballin in de jaren 90 geprobeerd.
Friesland? (;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rusland zijn 21 autonome republieken, 1 autonoom oblast en 4 autonome districten. Sommige van deze gebieden zijn in feite geheel onafhankelijk van Rusland. Verder beschouwt Rusland nog veel gebieden in andere landen als Russisch grondgebied, zoals Abchazië in Georgië.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn heel veel gebieden die op wat voor manier dan ook onafhankelijk willen worden. Een paar voorbeelden; Cabinda (Angola), Abchazië (Georgië), Tsjetjenië (Rusland), Baskenland (Spanje/Frankrijk), Republika Srpska (Bosnië-Herzegovina), Koerdistan (oa Turkije en Irak). Puntland (Somalië).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Noordhollandse Horstermeerpolder heeft zichzelf tot onafhankelijke republiek uitgeroepen......
Maar op het regionale nieuws was te zien dat dat meer een symbolische daad was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding