hoeveel petities heb je nodig voor een verblijfsvergunning te krijgen?

Toegevoegd na 3 minuten:
dus hoeveel handtekeningen nodig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

voor een verblijfsvergunning hoef je helemaal geen petitie in te dienen met veel handtekeningen.
je moet voldoen aan een aantal voorwaarden, zoals:

Om voor een verblijfsdocument in aanmerking te komen, moet u ten minste voldoen aan de volgende voorwaarden:

U heeft een geldig paspoort.
U bent geen gevaar voor de openbare orde, openbare rust of nationale veiligheid.
U of uw verblijfgever beschikt over voldoende middelen van bestaan, bijvoorbeeld inkomsten uit arbeid.
U bent bereid om mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose.
U heeft een ziektekostenverzekering afgesloten die dekking geeft in Nederland.
U bent geslaagd voor het basisexamen inburgering of u bent hiervan vrijgesteld.
U voldoet aan de voorwaarden die behoren bij het doel waarvoor u naar Nederland komt. Voor elk verblijfsdoel gelden andere voorwaarden.

Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, heb je in principe geen recht om een verblijfsvergunning te krijgen. Zie verder de website genoemd in de bron.
itsme
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
En dat geldt alleen voor mensen die hier al dusdanig lang zijn dat ze eigenlijk al lang een verblijfsvergunning hadden moeten hebben. Als je nu als nieuw binnengekomen vreemdeling in Nederland komt en je komt aan met een petitie waarin 5000 mensen vragen of je mag blijven, dan heb je geen enkele kans. Er zijn een zeer beperkt aantal gevallen waarin specifiek wordt afgewogen hoe de situatie is scheefgegroeid. En daar geldt geen limiet van 100 of 10000 handtekeningen, daar gelden de passende criteria zoals verwestersing van een hier in NL opgegroeid meisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meisje had geluk dat ze een bekende werd in de media. Er zijn nog genoeg andere verwesterde hogeropgeleide kinderen die niet zo beroemd zijn en dus uiteindelijk uitgezet worden/zijn. 'Assertief zijn', dus de media, buurtbewoners, etc. erbij halen, helpt dus wel om een verblijfsvergunning te krijgen, maar is geen garantie.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat 1 petitie wel genoeg is. Je zal daar dan wel een hele berg handtekeningen voor moeten hebben.