Dromen wij mensen eigenlijk in kleur?

Weet eigenlijk nooit of ik kleur zag in mijn droom.

Of droomde jij laatst over een knalrode Ferrari?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ha, die ESVW;

Ik denk dat een droom die levensecht overkomt vanzelfsprekend ook in kleur is. Een droom in zwart/wit zou waarschijnlijk zo ongeloofwaardig lijken dat je meteen weet dat je droomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik droom zeer zeker in kleur... off dat een bewijs is dat mensen in kleuren dromen, kan ik niet garanderen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Duits psychologisch onderzoek dromen we wel degelijk in kleur, maar weten we dat nauwelijks te herinneren. Zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet ook zeker dat ik in kleur droom.
Afgelopen nacht liep ik met een pot gele haargel door de gang van m'n lagere school.
(waarom weet ik dan weer niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het schijnt trouwens zo te zijn dat mensen die veel zwart/wit tv hebben gekeken meer in zwart/wit dromen.

Dit heb ik ooit in de quest gelezen ik zal even kijken of ik een bron kan vinden.

http://www.allesoverdromen.nl/faq.html#2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een grappige vraag.!!!!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij geen kleuren herinner. Zal proberen erop te letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In kleur.Ik droomde onlangs van bloedvergieten bij dieren en het bloed liep helderrood naar beneden.Ben er nog wakker van geworden, zo gruwelijk was het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, ik droom altijd in kleur en weet me die kleuren later goed te herinneren. Droomde laatst dat ik in een stoffenzaak was en al die stoffen hadden hun eigen kleur en de muren waren oker geschilderd. Ook droomde ik onlangs dat ik van die lichtblauwe luchtpostbrieven kreeg met van die rood-donkerblauwe geblokte randjes + een heleboel ansiochtkaarten met kleurenfoto's van verre oorden erop. Voor mij is het antwoord dus ja.