Kan je de alarm-centrale ook via je laptop bereiken?

Stel je voor je zit ergens in de stad op je laptop te internetten en het winkeltje achter je wordt overvallen of je zit in de trein en iemand wordt belaagt, het is dan voor eigen veiligheid om niet tebellen (je weet niet hoe iemand daar op kan reageren).I.i.g je kan op 1 of andere reden niet bellen. Dan was mijn vraag is het dan mogelijk om op je laptop snel een berichtje te kunnen versturen naar de alarm-centrale?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De diverse hulpinstanties kun je wel via e-mail bereiken. Maar in nood situaties zul je meer hebben aan een telefonisch contact. Aangezien je altijd maar moet afwachten hoe snel een dergelijk bericht gelezen wordt. In geval van een overval kunnen de daders al het land uit zijn. Of bij een ongeval kan de patient al zijn overleden voordat een hulpdienst het bericht leest.
Het zou wel een mooi systeem kunnen zijn als er bijvoorbeeld naar aanleiding van een dergelijke melding een alarm afgaat in de meldkamer waardoor de hulpdiensten meteen de melding kunnen lezen en actie kunnen ondernemen. Ik zou zeggen geef het idee eens door aan de hulpdiensten !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit niet mogelijk is, zulke berichtjes zijn namelijk moeilijk te traceren en zouden misbruik daarom in de hand werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat dat mogelijk zou zijn. Het is op zich wel een idee maar zoals hierboven al geopperd wekt het fraude in de hand, en dat is niet handig voor een alarmcentrale.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze zijn soms al te incompetent om je live telefoontje goed af te handelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
skypen?

Overigens hoef je niet persee iets te zeggen aan de telefoon, gewoon bellen is al voldoende.