Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De actie om een kerkdienst in Den Bosch te verstoren, zou dit ook mogelijk zijn geweest in een moskee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
677
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou dit niet mogelijk zijn?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

racisme is een term die vaker door buitenlanders in de mond kan worden genomen dan door de 'natives'. Acties tegen godsdiensten van andere culturen dan de eigen cultuur gaat vaak als rassen visering door de media-mangel. Dit brengt mee dat er meer protest zou komen van deze culturen waardoor voorzichtiger zal opgetreden worden als het gaat om toestaan van dergerlijke acties.

Ik ben eigenlijk van mening dat de locale culturen van landen steeds voorzichtiger zijn als het aankomt op verschillende vormen van acties tegen andere culturen. Racisme is een term dat tegenwoordig voornamelijk 1 kant opgaat.

In mijn beleving zou een actie tegen een moskee niet zo gemakkelijk toegestaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja natuurlijk wel, waarom niet?
Als je een actie opzet en deze goed uitvoert, moet het lukken lijkt mij. Wat heeft dat met een moskee te maken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had gevoeliger gelegen denk ik. ik denk dat de coc meer durft naar christenen toe dan naar moslims. niet perse laf of slecht maar meer een geval van bekend terrein betreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, actie voeren kun je overal. Alleen denk ik dat er weinig Nederlandse homo's lid willen zijn van een moskee.
En voor allochtone homo's is actievoeren nu nog een stap te ver, denk ik, zij lopen qua emancipatie nog achter op Nederlandse homo's.
Dit heeft tijd nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, een kerk is een kerk en aktie voerders heb je overal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor - er worden zelfs moskeeën opgeblazen... (Al dan nog niet in Nederland, gelukkig...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met hetzelfde gebrek aan ophef over de actievoerders? Nee, het land zou te klein zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar dan zouden die homo's meteen verrot geslagen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet. Volgens mij is het sws lastiger om een moskee binnen te lopen dan een kerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hadden het kunnen doen in een moskee. Nettoresultaat zou ongetwijfeld tot een vermindering van ca. 150 Hobies hebben geleid! :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding